• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    23.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3263157
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune jobber for å levere gode tjenester til innbyggerne, også i fremtiden. Hele grunnlaget for bærekraftige tjenester er god økonomistyring. Har du interesse for utvikling av analyse- og prognosearbeid? Har du i tillegg evnen til å skape nye og gode løsninger sammen med øvrige økonomimedarbeidere og ledelse, kan du være den rette rådgiveren for oss. 

Helse og sosial er organisert i 4 seksjoner under kommunalsjef helse og sosial: seksjon helse, seksjon psykisk helse og rus, seksjon arbeid og inkludering og NAV. For å sikre god økonomi- og virksomhetsstyring gir økonomiansvarlig og økonomirådgivere faglig støtte og rådgivning til kommunalsjef og øvrige ledere.

Det er til seksjon Arbeid og inkludering vi søker etter deg som rådgiver, der du skal være med å tilrettelegge for gode rutiner, arbeidsprosesser og beslutningsgrunnlag.

Arbeidsoppgaver
  • Du vil koordinere og kvalitetssikre økonomirapporteringen for seksjonen som helhet
  • Du vil bistå i virksomhetsstyringen ved å levere styringsdata og nøkkeltall, analysere relevant styringsinformasjon (økonomiske analyser) og rapportere til ledelsen
  • Du vil samarbeide tett med økonomiansvarlig og de øvrige økonomirådgiverne i Helse og sosial. I tillegg vil du være i tett dialog med tjenesteledere og seksjonsleder
  • Du vil delta i seksjonensledermøter ved behov
  • Du vil bidra til kompetanseoverføring og opplæring
  • Du vil ha ansvar for å videreutvikle og vedlikeholde budsjetterings- og prognosearbeid, samt delta i annet utviklingsarbeid
  • Det forventes at du identifiserer forbedringsområder og utviklingsmuligheter innen tjenesteområdene 
  • Du vil bidra i prosjekter og ad hoc oppgaver
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-årig økonomisk universitets- eller høgskoleutdanning
  • God økonomi- og samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning
  • Relevant erfaring fra økonomistyring og analysearbeid, gjerne fra ulike områder innen integreringsarbeid
  • God Excelkompetanse og god systemforståelse for økonomisystemer
  • Søker fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2 skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som:

  • er selvstendig og har stor fremdrifts- og gjennomføringsevne
  • er strukturert og har gode analytiske ferdigheter
  • er utviklings- og løsningsorientert og kan sette deg raskt inn i nye oppgaver
  • er serviceinnstilt og fleksibel
Vi tilbyr
  • Samfunnsaktuelle oppgaver nær viktige beslutningsprosesser
  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver med stor grad av selvstendighet, stort ansvar og betydelige påvirkningsmuligheter i et sterkt fagmiljø
  • Kompetanseutvklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    23.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3263157
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.11.2020