Detaljer

  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Sted:
    KONGSBERG
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KONGSBERG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3288682
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Økonomimedarbeider

Kort om stillingen
Kongsberg kommunale eiendom KF har ledig 100% stilling som økonomimedarbeider.
Stillingen er en del av KKE sin økonomiavdeling, som i tillegg til økonomimedarbeider består av en økonomisjef, teamleder og en regnskapsmedarbeider. Økonomiavdelingen bistår enhetene og avdelingene med økonomistyring og rådgivning innen regnskap, økonomi, finans og budsjett.

Innhold i stillingen
Som økonomimedarbeider i KKE består arbeidsoppgavene av løpende økonomioppfølging og månedsrapportering for enhetene og avdelingene, budsjettarbeid, regnskap, veiledning og oppfølging av utegående personell samt rådgivning innenfor området. Avhengig av behov vil arbeidsoppgaver kunne bli lagt til eller tatt ut fra stilingen.

Vi kan tilby

  • en variert og utfordrende stilling,
  • godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere,
  • spennende og serviceinnstilt organisasjon,
  • muligheter for faglig og personlig utvikling,
  • fleksibel arbeidstid,
  • lønn etter avtale,
  • god pensjonsordning og gruppelivsforsikring.


Krav til deg
Du må være en person med gode administrative egenskaper og evne til å arbeide systematisk og selvstendig. Det blir vektlagt at du er løsningsorientert, har god økonomiforståelse og er detaljorientert, men samtidig kan se sammenhenger. Det viktig at du har evne til å spille på lag innen gruppen og være serviceinnstilt. Arbeidsspråk er norsk, derfor er det viktig med en god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Erfaring fra kommunal sektor og bruk av Visma Enterprise og Excel er en fordel. Vi er derfor på utkikk etter en medarbeider som liker høyt tempo, er løsningsorientert og ansvarsbevisst.

Vi vil at du har:

  • god kompetanse innen økonomisk forståelse.
  • kunnskap om aktuelt lov- og avtaleverk og kommunal forvaltning.
  • svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • evne til å jobbe systematisk og strukturert.
  • god kompetanse i bruk av data.
  • god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne.
  • godt humør og trives med en uformell tone.

Vi er opptatt av å bygge et godt team. Personlig egnethet for stillingen tillegges derfor stor vekt.


Formelle kvalifikasjonskrav
Høyere utdanning fra høyskole/universitet innen økonomi og regnskap. 

 

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, ved Kongsberg kommunale eiendom KF. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve B2. Egenerklæring for taushetserklæring må leveres før tiltredelse, i henhold til gjeldende regelverk.

I stillinger der det kreves, må tilfredsstillende politiattest leveres før tiltredelse.
Tiltredelse etter avtale.


Søknad
Søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.