Ledig stilling

Senja kommune

Økonomikonsulent regnskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Senja kommune søker deg som er nysgjerrig og utviklingsorientert, du har interesse og forståelse for digitaliseringens betydning i framtidens regnskapstjenester.

Vi har ledig 100 % stilling som økonomikonsulent regnskap og leter etter en selvstendig og løsningsorientert person som også samhandler og samarbeider godt med andre mennesker. Du har gode muntlige kommunikasjon og formidlingsevner, og du behersker systematisk innsamling og analyse av informasjon. Stillingene er organisert under Økonomienheten og rapporterer til økonomisjef. Økonomienheten har ansvar for kommunens økonomifunksjon, herunder regnskap, budsjett og rapportering/oppfølging. Det er 15 årsverk knyttet til enheten.

Du vil bli tatt vel imot av motiverte medarbeidere med høy kompetanse i et godt arbeidsmiljø. Vi har fokus på kompetanseheving og utvikling innen det digitale spor, hvor arbeidsforhold tilrettelegges for den riktige kandidaten.

Sentrale arbeidsoppgaver for stillingen:

  • Avstemming
  • Regnskapsavslutning
  • Rådgivning og oppfølging drift
  • Verdiskapning gjennom utvikling og prosessforbedring
  • Fokus på internkontroll, personvern og informasjonssikkerhet
  • Pådriver for at kommunen effektivt tar i bruk nye løsninger og arbeidsmetoder

Kvalifikasjonskrav og/eller ønskede kvalifikasjoner:

  • Utdanning på bachelornivå innen økonomi, ledelse/revisjon/IKT. Kandidater som uteksamineres til våren oppfordres å søke
  • Kjennskap til Visma Enterprise er en fordel, men ikke et krav
  • Ønskelig med erfaring innen prosjektmetodikk

Personlige egenskaper:

  • Svært god digital forståelse
  • Innovativ og nytenkende
  • Løsningsorientert
  • Tar initiativ og ansvar
  • God og pedagogisk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Det legges særlig vekt på personlige egenskaper og motivasjon

Vi tilbyr:

  • Sentral rolle i enhetens satsning på digitalisering internt og ut mot virksomhetene
  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente, motiverte og dyktige medarbeidere
  • Gode utviklingsmuligheter for rette kandidat
  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning i KLP

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til økonomisjef Pål Mathisen, tlf 95 84 36 88, eller pr. epost: pal.mathisen@senja.kommune.no

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser og karakterutskrift må oppgis.

Ønsker kun kontakt med søkere på denne stillingen.

Søknad sendes elektronisk via denne siden.

Søknadsfrist 1. desember 2022.