• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.07.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6269883
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Økonomikonsulent i Enhet for allmennmedisin

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for allmennmedisin er ansvarlig for fastlegeordningen i Bergen kommune. Per i dag er det 271 fastleger fordelt på 59 fastlegekontor i 8 bydeler.
Vi har nå ledig en 100% fast stilling i staben i Enhet for allmennmedisin. Enheten har et budsjett på 286,7 mill. i 2025. I tillegg administreres tilskudd fra Helsedirektoratet med ca. 40 mill. Vi søker etter en økonomikonsulent til vårt team, og som ønsker å bidra til å sikre kvalitet i våre tjenester. 
Staben i enheten består av 8 ansatte. I tillegg til å administrere fastlegeordningen har vi ansvar for de kommunale legekontorene på Alrek og Bergen helsehus. Vi følger opp over 100 aktive allmennleger i spesialisering (ALIS) og har til enhver tid minst 10 LIS1 (lege i spesialisering/turnuslege). Staben representerer et bredt fagfelt med bl.a. overlege, helseøkonom, jurist, statsviter og farmasøyt. I tillegg til stab har enheten 8 veiledere til ALIS i kommunal bi-stilling. 

Enhet for allmennmedisin er organisert i Etat for helsetjenester, der Legevakten, Helsevernenheten og Fengselshelsetjenesten også er organisert. Bergen kommune er vertskommune for ALIS-Vest regionskontor, som er forankret i Enhet for allmennmedisin.

Kvalifikasjoner:

-       Relevant utdanning på minimum bachelornivå innen økonomi, gjerne masternivå
-       Annen relevant bachelorutdanning kan vurderes
-       Gode datakunnskaper
-       Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig (tilsvarende B2-nivå eller høyere)

Ønskelig:                                                                      
-       God kjennskap til kommunal helsetjeneste vil være en fordel
-       Ønskelig med erfaring med kommunal forvaltning
-       Det er en fordel med kjennskap til kommunens datasystemer

Personlige egenskaper:

-       Evne til å kunne uttrykke seg godt skriftlig og muntlig
-       Evne til å arbeide både selvstendig og i team
-       Endrings-, forbedrings- og utviklingsvillig
-       Ha stå-på vilje
-       Trives i miljø med flere profesjoner
-       Bidra til godt arbeidsmiljø
-       Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

-       100% fast stilling
-       Varierte arbeidsoppgaver
-       En spennende stilling i et bredt faglig miljø
-       Offentlig pensjonsordning
-       Lønn etter gjeldende avtaleverk  

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.07.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6269883
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune