• Företag
    Aremark kommune
  • Ansökningstiden
    03.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1798, AREMARK
    AREMARK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5921793
  • Se här för andra jobb från Aremark kommune
Ledigt jobb

Aremark kommune

Økonomikonsulent/controller

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Aremark kommune er Østfolds eneste distriktskommune, og er et eldorado for kanopadlere, fiskeentusiasmer og friluftselskere. Aremark grenser i hele sin lengde mot Sverige og er en typisk jord- og skogbrukskommune med bygdesentrum ved Fossby. Vi har nesten like mange hytter som hus her, men har likevel en nyrestaurert barnehage, en fin skole, et sykehjem, rådhus, en stor idrettshall med nytt treningssenter, buldrerom, bibliotek, svømmehall, en ny kulturscene, bygdekino, legesenter, cafè, skytebane m.m. Og du; det er i forslaget til statsbudsjettet for 2025 lagt frem at alle med studielån i lånekassa få trukket fra 25.000,- på lånet per år hvis de har bostedsadresse i Aremark kommune. I tillegg vil du få reduserte satser i vår barnehage dersom du har barn i barnehagealder. 

Akkurat nå ser vi etter en økonomikonsulent/controller til i kommunen vår. Les resten av stillingsannonsen for å se om det kanskje er nettopp deg vi ser etter! 

 

 Stillingens ansvarsområder:

  • Budsjettoppfølging gjennom kontroll, analyse- og prognosearbeid
  • Bidra til utarbeidelse av økonomiplan og årsbudsjett 
  • Andre oppgaver knyttet til budsjett- og økonomiarbeid
  • Rapportering, utredning og saksbehandling
  • Veiledning, rådgivning og utvikling av økonomistyringen 
  • Regnskapsavslutning 
  • Annet forefallende regnskapsarbeid ved behov 
  • Internkontroll
  • Videreutvikling av interne rutiner   
  • Innbyggerdialog og bistå med sentralbord ved behov  

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høyskolenivå eller tilsvarende. Relevant erfaring innenfor stillingens ansvarsområde kan kompensere for utdanningskravet. 
  • Generelt gode IT-kunnskaper
  • Kjennskap til offentlig forvaltning og regelverk for kommuneregnskap
  • Relevant erfaring fra kommunal virksomhet eller revisjon er ønskelig
  • Fordel med kunnskap om internkontroll
  • Personlig egnethet vil tillegges stor vekt 

For å trives og lykkes i stillingen må du:

  • Ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Det er viktig at du er serviceinnstilt. 
  • Ta ansvar for egen læring og utvikling
  • Være fleksibel, kreativ og positiv til nye utfordringer
  • Være selvstendig, strukturert, nøyaktig og effektiv 
  • Ha en god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Like å ta initiativ til forbedringer og videreutvikling av interne rutiner

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner 
  • Abonnement på det nye treningssenteret vårt 
  • Fleksitidsordning 
  • En hyggelig arbeidsplass
  • Muligheter for faglig påfyll og personlig utvikling 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Generelle betingelser:

  • Pliktig medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2 %

 

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette. Ansettelse skjer forøvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til enhver tid gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.

Søknad sendes elektronisk. 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Företag
    Aremark kommune
  • Ansökningstiden
    03.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1798, AREMARK
    AREMARK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5921793
  • Se här för andra jobb från Aremark kommune