• Bedrift
    Lund kommune
  • Søknadsfrist
    14.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4460, MOI
    LUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4985173
  • Se her for andre jobber fra Lund kommune
  • Oppdatert 01.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lund kommune

Økonomikonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lund kommune har behov for å styrke bemanningen i sentraladministrasjonen/kommunedirektørens stab og utlyser en 100 % fast stilling som økonomikonsulent. Stillingen rapporterer til leder for kommunedirektørens stab, kommunalsjef Økonomi og Personal.


Den overordnede virksomheten i Lund kommune er organisert i 4 etater; sentraladministrasjonen, oppvekst- og kulturetaten, helse- og omsorgsetaten og plan, næring og miljøetaten.


En viktig del av arbeidet som foregår i kommunedirektørens stab er å bistå de øvrige etatene i deres daglige styring og arbeid. Kommunedirektørens stab har bl.a. ansvar for økonomiforvaltningen, personalforvaltningen, informasjon, innbyggertjenester, kommunikasjon og digital utvikling.
Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stillingen uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk tilhørighet. Kommunen ønsker å gjenspeile befolkningen og være en mangfoldig organisasjon.


Lund kommune mottar alle søknader elektronisk. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. I henhold til offentlighetslova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.   

Arbeidsoppgaver:

Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

- regnskapsrelatert arbeid som bl.a. avstemminger, føringer, årsavslutning

- generelt arbeid i tilknytning til regnskap og budsjettering

- delta i utarbeidelse av statusrapporter, økonomisk analyse og prognoser

- inngående og utgående fakturabehandling, oppfølging av ekstern innkrevingstjeneste

- økonomisk oppfølging

- nevnte arbeidsoppgaver er veiledende og endringer kan forekomme

Kvalifikasjoner:

Det er ønskelig at den som ansettes har:

- høyere økonomisk utdanning, men relevant erfaring kan kompensere for dette

- solid regnskapsforståelse

- god samfunnsforståelse og kjennskap til offentlig forvaltning

- generelt gode IT kunnskaper og systemforståelse

- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Relevant arbeidserfaring kan veie opp for manglende høyskole- eller universitetsutdanning.

Personlige egenskaper:

Det er ønskelig at den som ansettes har/er:

- gode samarbeidsevner og godt humør

- gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner

- nytenkende med ønske om å bidra til utvikling og forbedring

- evne til å arbeide selvstendig

- målrettet, resultatorientert, fleksibel og strukturert

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Som ansatt i Lund kommune får du:

- solid innblikk i driften av en av offentlig sektors viktigste bærebjelker

- mulighet til å arbeide i en kommune med et stort samfunnsansvar

- faglig utvikling og dyktige kolleger

- konkurransedyktig lønn, pensjons- og forsikringsvilkår

 

  • Bedrift
    Lund kommune
  • Søknadsfrist
    14.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4460, MOI
    LUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4985173
  • Se her for andre jobber fra Lund kommune
  • Oppdatert 01.02.2023