Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kongsberg Gruppen

Obsolescence System Manager

Holdingselskaper

Missile Systems er en divisjon i Kongsberg Defence & Aerospace. Vårt hovedprodukt er avanserte sjømålsmissiler helt i verdensklasse. Vi utvikler, sammenstiller, tester og leverer missiler til fartøy, kystartilleri, helikopter og kampfly. Vi ser en svært positiv oppgang, noe som betyr flere nye spennende og utfordrende prosjekter.

På grunn av sterkt økende aktivitetsnivå har vi behov for å styrke vår Obsolescence management organisasjon med en ressurs som har interesse for prosess og systemutvikling, samt evne til å knytte detaljer opp mot systemforståelse av våre produkter. Obsolescence Management er organisert i gruppen Integrated Logistic Support (ILS), i avdelingen Through Life Support i Missil Divisjonen i KDA.

Du vil få jobbe med spennende og varierte oppgaver i tett samarbeid med andre fagdisipliner, og mot flere divisjoner. Som Obsolescence System Manager vil du videreutvikle Obsolescence Management med tilhørende verktøy og prosesser for å dekke opp behovene som er i markedet.

 

Arbeidsoppgavene er varierte og består av blant annet av

  • Obsolescence og Risk overvåking av elektronikk og moduler
  • Risk Assesment Analyse for moduler og kretskort
  • Utvikle et produkt system for prognose og beslutningsunderlag til Last Time Buy avgjørelser
  • Utvikle Proactive Obsolescence Management prosess og sette interne rammer og rutiner
  • Faglig samarbeid internt i divisjonen (produktområde, teknisk personell, elektronikkutvikler, innkjøp) og med tilsvarende roller i andre divisjoner i Kongsberg Defence and Aerospace
  • Internrapportering og monitorering ved obsolescence
  • Holde i obsolescence prosesser og standarder
  • Eksternt samarbeid med underleverandør av kretskort leverandører og Obsolescence Management tjenester
  • Bidra med å videreutvikle obsolescence management team
  • Kunne bidra på andre fremtidige oppgaver innenfor ILS som eksempel produktanalyse og / eller jobblederansvar

 

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper

  • Teknisk utdannelse fra høgskole eller universitet, administrativ utdannelse i tillegg er en fordel
  • Analytisk og med evne til å sette seg inn i produkt og system
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Gode datakunnskaper innenfor database utvikling
  • Initiativrik, engasjert, strukturert og med evne til å ta beslutninger
  • Erfaring innen produktforvaltning, Obsolescence Management, counterfeit, Life Cycle Management eller tilsvarende

 

Vi kan tilby rett kandidat

  • Mange muligheter med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et høyteknologisk miljø som er i sterk vekst
  • Kongsberg Gruppen er et konsert som er aktivt opptatt av å utvikle sine medarbeidere. Dette kommer spesielt til syne med de arbeidsmuligheter som tilbys på tvers av forretningsområder og divisjoner i konsernet
  • Et godt arbeidsmiljø med mange faglig sterke og motiverte kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser i et arbeidsmiljø i vekst og med langsiktige kontrakter og stabile rammevilkår
  • Gode velferdsordninger med tilbud om aksjeprogram, eget treningssenter med gruppetimer, hytteutleie, velferdsfond med kultur- og sportstilbud m.m.
  • Gode utviklingsmuligheter i et internasjonalt selskap

 

Arbeidssted er Kongsberg.

Søknader vil bli behandlet fortløpende så ikke nøl med å ta kontakt med Elisabeth om du har ytterligere spørsmål knyttet til stillingen!

Kandidater som søker på stillingen vil i forbindelse med rekrutteringsprosessen bli gjenstand for bakgrunnssjekk og vurdering av denne vil bli lagt til grunn ved valg av kandidat.

For å være aktuell kandidat til stillingen må du kunne sikkerhetsklareres og autoriseres, jfr. Sikkerhetsloven.

For mer informasjon om Kongsberg by, sjekk ut www.kongsberg.no