Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
19.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4309, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
5983910Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Nytt år, nye muligheter? Bli fagleder hos oss!
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har psykiske helse og eller avhengighetsutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt, der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp.
Hjelpen som tilbys er basert på Feedback Informed Treatment (FIT). Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.
Du kan sjekke ut nettsiden vår her:
https://www.sandnes.kommune.no/sti/helse/psykisk-helse-og-rus/
https://www.sandnes.kommune.no/sti/sosiale-tjenester/flyktninger/bosetting-av-flyktninger/
Vi har nå ledig stilling som fagleder i avdeling ROP
Avdeling ROP gir hjelp til innbyggere med psykisk helse- og rusutfordringer, og jobber med kartlegging, oppfølging og koordinering av hjelpetiltak. Avdelingen har en tverrfaglig personalgruppe på omtrent 35 årsverk som arbeider i Lutsiveien eller FACT Sandnes. Vi har fast rullering av studenter i praksis, og ansatte er en del av veiledningsteamet. En viktig oppgave i avdelingen er å støtte innbyggers bedringsprosesser og vi ønsker mest mulig kontinuitet for å forebygge innleggelser. I tillegg benyttes FIT i møtene med innbyggerne og vi har ukentlig FIT-veiledning. Hos oss vil du være med på endring og utvikling, øke din kompetanse innen somatikk, samtidig rus- og psykiske helseutfordringer, recovery, samhandling og bruk av FIT. Mestringsenheten har fokus på kompetanseheving, og som ansatt her vil du få mulighet til å delta i utviklingen av tjenestene ved deltakelse i ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager. Du vil også sammen med ledergruppen jobbe for gode tjenester, utvikling og fag.
Lutsiveien er en helseinstitusjon med fire plasser, hvor det gis tilbud om hjelp hele døgnet. Arbeidsplanen er todelt og med egen arbeidsplan for ansatte som jobber natt. Vi har oppdrag som går på tvers av avdelingene i Mestringsenheten.
FACT Sandnes er et ambulerende samhandlingsteam som reiser rundt i hele kommunen fra våre kontorer i Julie Eges gate 6. De fleste er ansatt i avdeling ROP. I tillegg har vi ansatte fra NAV Sandnes og fra Sandnes distriktspsykiatriske senter som har sitt arbeidssted sammen med oss. Vi jobber etter FACT-modellen og Housing First-prinsippene, hvor bolig kommer først. Hjelpen utføres på dagtid. Lutsiveien er en helseinstitusjon med fire plasser, hvor det gis tilbud om hjelp hele døgnet. Arbeidsplanen er todelt og med egen arbeidsplan for ansatte som jobber natt. Vi har oppdrag som går på tvers av avdelingene i Mestringsenheten. Faglederne arbeider på tvers i avdelingen.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i helse- og sosialfag på høyskole eller universitet
- Ønskelig med videreutdanning eller master i psykisk helse, rus, ledelse eller annen relevant videreutdanning
- Ønskelig med erfaring fra saksbehandling etter gjeldende lovverk
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
- I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
- Førerkort klasse B
HPR-nummer oppgis i søknaden. Legg inn attester og vitnemål.
Personlige egenskaper:
Vi søker en positiv og engasjert fagleder som evner å motivere og involvere medarbeidere, både i rolige perioder og i krevende situasjoner. Du har en naturlig evne til å samarbeide med ulike mennesker og tilpasser deg både individuelt og i team. Som faglig nysgjerrig deler du aktivt den kunnskapen du tilegner deg, og du er opptatt av å videreutvikle både deg selv og avdelingen. Du har en god forståelse for komplekse problemstillinger og evner å se både ressurser og utfordringer fra flere perspektiver. Dette gjør deg i stand til å ta beslutninger på egen hånd og finne løsninger, selv i utfordrende situasjoner. Du er også dyktig til å bygge og opprettholde relasjoner, og trives med å lede utviklings- og endringsprosesser. Som person er du fleksibel, men også strukturert, og du håndterer uforutsette hendelser med et klart hode. Du trives både med å jobbe selvstendig og som del av et team, og har ikke noe imot å be om hjelp når det trengs.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Jobb i ett spennende tverrfaglig fagfelt som er i utvikling
- Fleksitid
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
19.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4309, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
5983910Se her for andre jobber fra Sandnes kommune