Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
04.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5058, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4871693Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 14.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Ny spennende stilling! Koordinator for leger i spesialisering i Bergen kommune
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for allmennmedisin administrerer fastlegeordningen i Bergen kommune. Enheten har ansvar for oppfølging av næringsdrivende fastleger (for tiden 257 fastleger), administrasjon og ledelse av kommunale fastlegesentra med fast ansatte leger og medarbeidere, ivaretakelse av kommunens forpliktelser i spesialistforskriften, og er vertskommune for ALIS-vest kontor. Regionkontoret rådgir og bistår kommunene i Vest vedr spesialistutdanningen i allmennmedisin og etterhvert også samfunnsmedisin. Se videre på www.alis.no.
Kommunen er registrert utdanningsvirksomhet for spesialiteten allmennmedisin, og har i dag vel 90 allmennleger i spesialisering (LIS3, også kalt ALIS). De fleste er fastleger i næring eller på fastlønn, mens en del spesialiserer seg for tiden på andre kommunale læringsarenaer, som legevakt, sykehjem, kommunal allmennmedisinsk sengepost og helsestasjon. Oppfølging av ALIS er organisert i enhet for allmennmedisin i samarbeid med de øvrige kommunale læringsarenaene. Teamet som jobber med dette i dag består av saksbehandlere, overlege og leder. Behovet for en koordinator er sterkt økende, i arbeidet med å tilrettelegge for leger under spesialisering. Vi ønsker fortrinnsvis en person med helsefaglig bakgrunn, men andre aktuelle profesjoner kan bli vurdert.
Engasjementets varighet er foreløpig 6 mnd fra tiltredelsesdato, men kan bli gjort om til fast stilling på sikt. Det er åpent for delt stilling fra 40% -.
Arbeidsoppgaver:
- Koordinere LIS3-løpene for LIS3 i kommunen
- Være pådriver for inngåelse av LIS3-avtaler, bl.a. oppstartsmøte
- Informasjonsarbeid
- Planlegge og gjennomføre aktuelle møter/samlinger for LIS3
- Kontakt mot ALIS-Vest
- Bidra til å videreutvikle LIS3-løpet
Kvalifikasjoner:
- Helsefaglig bakgrunn på masternivå eller høyere, gjerne sykepleier, men annen profesjon kan vurderes
- Kunnskap om og erfaring fra kommunal forvaltning og kommunehelsetjenesten
- God kunnskap om relevant lov- og avtaleverk
- Rådgivnings- og saksbehandlererfaring
- Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig med god språkforståelse
- Gode datakunnskaper, erfaring med ulike dataverktøy
Personlige egenskaper:
- Stor arbeidskapasitet
- Gjennomføringsevne
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner er avgjørende
- Strukturert, målrettet og effektiv
- Fleksibel
- Initiativrik og positiv til forbedrings- og endringsarbeid.
Vi tilbyr:
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et bredt fagnettverk
- Utviklingsarbeid i en organisasjon i endring
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Det er ønskelig med snarlig tiltredelse
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
04.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5058, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4871693Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 14.11.2022