• Bedrift
    Namsos kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Namsos
    NAMSOS
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5282255
  • Se her for andre jobber fra Namsos kommune
  • Oppdatert 21.07.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Namsos kommune

NAV Midtre Namdal 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning

Ønsker du å utgjøre en forskjell?

Er du en samfunnsengasjert humørspreder som ønsker å utgjøre en forskjell for mennesker i vanskelige livssituasjoner? Brenner du for menneskers likeverd og sosial inkludering? Synes du det er interessant å fordype deg i lovtekst og anvende loven skjønnsmessig i saksbehandling? Og ønsker du å være en del av et engasjerende fagmiljø?

Da har NAV Midtre Namdal en 100% fast stilling som passer for deg.  

 

Stillingen er kommunal – med Namsos Kommune som arbeidsgiver, og med NAV Midtre Namdal som arbeidssted. NAV Midtre Namdal har 43 ansatte (statlige og kommunale) fordelt på to avdelinger med kontorer i Namsos, Overhalla, Høylandet og Flatanger, og betjener i overkant 20.000 innbyggere.

De kommunale tjenestene som er lagt til NAV-kontorene er opplysning, råd og veiledning, økonomisk stønad, kvalifiseringsprogrammet etter sosialtjenesteloven, midlertidig botilbud og individuell plan, og er organisert under avdeling for arbeid og velferd. Vi samarbeider om oppgavene i tjenesteområdet. Det må derfor påregnes noe reisevirksomhet, samt arbeid på andre kontor i tjenesteområdet.

 

Stillingens arbeidsområde

  • Informasjon, veiledning og oppfølging av personer utenfor arbeidslivet.
  • Økonomisk rådgivning
  • Saksbehandling, veiledning og endringsarbeid innenfor de sosiale tjenestene.
  • Bistå våre innbyggere og samarbeidspartnere på en helhetlig måte.

 

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig høyskoleutdanning, gjerne innen samfunnsvitenskapelige-, juridiske-, økonomiske- eller sosialfaglige utdanninger. Spesielt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Vi vektlegger personlig egnethet og relevant erfaring.
  • God IKT-kompetanse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

 

Vi ønsker at du

  • Har meget god evne til å skape tillit og motivere,
  • Er interessert i lovanvendelse og lovtolkning, og liker å utøve skjønn i saksbehandling,
  • Klarer å beholde roen og har struktur,
  • Er robust, tålmodig og har gjennomføringsevne
  • Er selvstendig i planlegging og drift av egen arbeidsdag, samtidig som du evner å se helheten.
  • Er komfortabel med å ha mye og gjøre, og til tider ha uforutsigbar arbeidshverdag. Ofte får vi oppgaver med korte tidsfrister, og man må regne med at dagen ikke blir som planlagt. Dette betyr at du må være fleksibel og løsningsorientert.
  • Har godt humør og ønsker å gi mennesker muligheter
  • Har et menneskesyn som støtter opp om NAVs holdninger og verdier
  • Har førerkort klasse B
  • Har erfaring fra Nav og har kjennskap til Nav sine fagsystemer.

 

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kolleger
  • Gode muligheter for egenutvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter tariff
  • Som kommunalt ansatt har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje, samt gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.

  For alle stillinger gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetslovens 25-2. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes. Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidsparnere og organisatorisk plassering. Søkere som mener å ha fortrinn av stilling, bes opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Namsos kommune er en IA-bedrift og opptatt av mangfold. Kommunen oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb uansett alder, kjønn, funksjonsvariasjon, nasjonalitet og etnisk bakgrunn. 

 

Søknad sendes

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Innbyggertorget Namsos kommune.  

 

Er dette en jobb å flytte til?

Bor du ikke i Namsos kommune, men tenker at denne jobben jammen hørtes spennende ut? Da kan du besøke oss her først – velkommen!

Velkommen til Namsos kommune (video på YouTube)

Namsos kommune på Facebook

Namsos kommunes hjemmeside

Du finner oss også på Instagram og Snap. Eller kanskje du bare like godt skal ta turen og besøke oss?

 

  • Bedrift
    Namsos kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Namsos
    NAMSOS
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5282255
  • Se her for andre jobber fra Namsos kommune
  • Oppdatert 21.07.2023