Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Nasjonal avtaleforvalter

Offentlig forvaltning

Sykehusapotekene HF (SAHF) er et helseforetak som leverer legemidler og apotektjenester til alle sykehus i Helse Sør-Øst (HSØ). Foretaket drifter 20 sykehusapotek lokalisert på de ulike sykehusene i HSØ, har en årlig omsetning på ca. 5mrd og har ca. 1000 ansatte. Foretaket (samt andre sykehusapotek foretak) har inngått en avtale med hovedgrossist med årlig innkjøp rundt 7mrd. 

Seksjonen Innkjøp- og Logistikk søker etter en dyktig avtaleforvalter som skal være nasjonal forvalter av inngått avtale med hovedgrossist. Du vil være avtaleansvarlig for en av de største innkjøpsavtalene innenfor det offentlige; grossistavtalen for legemidler til sykehusene i Norge. Din viktigste oppgave hos oss vil være å følge opp avtalepartneren og sikre et godt samarbeid som ivaretar sykehusapotekene og spesialisthelsetjenestens behov. I tillegg til å påse at hovedgrossisten leverer i samsvar med inngått avtale, skal du bidra til at grossisttjenestene utvikles og forbedres i takt med endrede behov. Du vil ha en sentral rolle i vår administrasjon og jobbe tett med dyktige kolleger innenfor ulike fagfelt. 

Aktuelle kandidater har relevant erfaring fra avtaleoppfølging og/eller anskaffelser. Det er en  fordel med kjennskap til apotekdrift eller legemiddelforsyning, annen kjededrift og logistikk. Vi vektlegger særlig en kommersiell orientering og helhetlig forståelse av hvordan en verdikjede av vår type henger sammen og opererer. Du drives av en nysgjerrighet etter alltid å finne de gode løsningene og samarbeider godt med andre. Du kommuniserer klart og presis og har en analytisk tilnærming. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen relevant felt som eksempelvis økonomi, logistikk eller farmasi
  • Fordel med kjennskap til legemiddelforsyning eller apotekdrift
  • Ønskelig, men ikke avgjørende, med erfaring fra offentlig virksomhet og offentlig anskaffelser/anbud
  • Erfaring fra arbeid med kontrakts- og leverandøroppfølging
  • God system- og IT forståelse
  • God økonomisk/finansiell forståelse

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • Nysgjerrig og proaktiv
  • Analytisk 
  • Kommersiell- og forretningsorientert
  • Strukturert 
  • Praktisk og løsningsorientert tilnærming til komplekse problemstillinger
  • For oss er det viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; kunnskapsrik, ansvarsbevisst og raus
     

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å utvikle deg i trygge omgivelser med mål om kunne håndtere mer og mer ansvar
  • Spennende digital utviklingsreise i bransje med store muligheter 
  • En spennende og utfordrende jobb i et foretak med et viktig samfunnsoppdrag
  • Kurs- og kompetansehevende tiltak
  • Flotte og sentrale lokaler i Oslo Sentrum
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser
  • Gode personal-, pensjons- og forsikringsordninger