• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    29.09.2024
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5885689
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 18.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Miljøveileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Miljøveileder

Senja kommune har som mål å styrke det forebyggende arbeidet for barn, unge og familier i kommunen, en satsing som er i tråd med ny oppvekstreform. Vi rigger oss derfor for fremtiden og etablerer et helt nytt familieteam. FASE skal bestå av tverrfaglig kompetanse hvor alle jobber ut fra et helhetlig perspektiv på barn og unges oppvekstmiljø. 

FASE skal styrke og utvikle tjenesten og lavterskeltilbudet til barn, unge og familier. De skal samarbeide tett med andre tjenester for å sikre en helhetlig tilnærming som gir kommunens barn, unge og deres familier tidlig og riktig hjelp.  

Målgruppen er barn og unge mellom 0-18 år som har behov for hjelp i forbindelse med egen psykisk helse (milde/moderate plager), begynnende rusmiddelproblemer eller belastningsreaksjoner, atferds- og skolefraværsproblematikk. Felles er at de psykiske eller psykososiale plagene oppleves strevsomme for den det gjelder, eller går ut over normal fungering og læring. 

FASE skal ha ansvar for kartlegging, utredning, foreldreveiledning, rådgivende samtaler for barn og unge, og deres familier, samt behandlende samtaler. Fokuset skal være å både jobbe for å motvirke psykiske plager, samtidig som man skal utrede og behandle alminnelige psykiske helseutfordringer.  

FASE vil være organisert under Barne- og familietjenesten, og leder ved PPT vil være teamets nærmeste leder. 

I vårt team ønsker vi oss engasjerte fagpersoner med tverrfaglig bakgrunn, som kan jobbe tett sammen med andre ut fra et helhetlig oppvekstperspektiv. Den ansatte må ha et ønske om, og ha mulighet til å ha en fleksibel arbeidsdag. Vi håper at nettopp du har lyst til å være med å etablere vårt nye Familieteam. Brenner du for disse oppgavene og kan tenke deg å være med på laget håper vi du leser videre, og finner noen av stillingene som interessant å søke på. 

Vi søker 100% miljøveileder vårt team.

 Arbeidsoppgaver

  • Arbeid med barn, ungdom og familier
  • Tett samarbeid i team.
  • Jobbe systematisk med familieveiledning/samtaleoppfølging og gruppebehandling
  • Kartlegging.
  • Tverrfaglig arbeid internt og eksternt. 
  • Oppfølging av skolefravær og atferdsvansker
  • Ambulant arbeid må påberegnes.
  • Noe ubekvem arbeidstid må påregnes
  • Veiledning med andre yrkesgrupper.
  • Tjenesten er under utvikling og medarbeiderne vil også få arbeid knyttet til utviklingsarbeid

Kvalifikasjoner

  • Helsefaglig, pedagogisk eller sosialfaglig utdanning på bachleornivå.
  • Tilleggsutdanning innen familieterapi, psykisk helse og rusarbeid er ønskelig. 
  • Erfaring med relasjonsfokusert og endringsfokusert arbeid med barn og unge. 
  • Beherske norsk språk, skriftlig og muntlig.
  • Kjennskap til organiseringen av hjelpetjenestene i 1. og 2. linjetjenesten er en forutsetning
  • Førerkort klasse B

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

  • Ha evne til å møte mennesker med varme og respekt
  • Interesse for å delta i utviklingen av teamets fagmiljø og arbeidsmåter.
  • Gode samarbeidsevner, men arbeider også godt selvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Særlig engasjement og interesse for arbeid med barn og foreldre med sammensatte og komplekse utfordringer, og for samarbeid med systemene rundt dem
  • Fleksibilitet med tanke på at dette er et nyoppstartet team under utvikling
  • Må være strukturert og selvstendig

Vi kan tilby

  • Medvirkning i oppbygging av et nytt Familieteam
  • Spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Stor grad av selvstendige arbeidsoppgaver samtidig som en er en del av et felleskap
  • Veiledning
  • Fleksibel arbeidstid

For stillingen gjelder

  • Lønn etter tariff og kvalifikasjoner.
  • Det bes om at det i søknaden oppgis 2 referanser.
  • Det kreves politiattest ved tilsettinger.
  • I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
  • Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.
 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    29.09.2024
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5885689
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 18.09.2024