Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
02.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5962465Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 19.11.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Miljøterapeut/Vernepleier
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Botjenester i Laksevåg er en enhet som har spesialkompetanse innen fagområde utviklingshemming og utfordrende atferd. Enheten yter tjenester til barn, unge og voksne uavhengig av boform. Vi har fokus på fagutvikling og jobber aktivt for å sikre faglig kvalitet og gode tjenester for våre tjenestemottakere.
Sandgotna bofellesskap ligger sentralt plassert i Bergen Vest, Loddefjord. Det er svært enkelt å komme seg til bofellesskapet ved hjelp av offentlig transport. Her bor det 6 mennesker med stor variasjon i bistandsbehov. Vi er en flott og tverrfaglig sammensatt personalgruppe bestående av vernepleiere, miljøterapeuter, helsefagarbeidere og assistenter.
Flere av våre ansatte har god kompetanse innen fagområdene atferd, miljø/-og familieterapi, pedagogikk og Marte Meo. Våre ledere og ansatte arbeider sammen om kompetansebygging og om å skape et godt arbeidsmiljø.
Vi er trenger nå en ny medarbeidere.
Sandgotna bofellesskap har nå ledig en 100% fast stilling som miljøterapeut for tiden med årsplan på 52 uker med langvakter helg (12 helger per år)
Kvalifikasjoner:
- 3 årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning eller pedagogisk utdanning med veiledet praksis/-bachelornivå. Vernepleier/sykepleier må framlegge gyldig autorisasjon.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
- Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
- Ønskelig med erfaring ifra arbeid med utfordrende atferd
- Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Må ha god forståelse og kunnskap om Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9 og Pasient og brukerrettighetslovens kap. 4A.
- Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy ifm rapportering, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering, handlingsplaner mm.
- Ønskelig med førerkort kl. B - manuell gir
- Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten er en forutsetning og vil vektlegges særlig.
Personlige egenskaper:
- Må ha evne og vilje til å sette seg inn i gjeldende lovverk for etatens tjenesteområde
- Må være fleksibel, løsningsorientert, serviceinnstilt og god til å samhandle
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
- Må være lojal mot beslutninger som treffes
- Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
- Etterleve de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etiske standard, samt handle i tråd med Bergen kommunes verdier: kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert.
- Være utviklingsorientert og opptatt av god tjenestekvalitet.
- Ha en åpen og inkluderende væremåte, være samarbeidsvillig og lærevillig.
Vi tilbyr:
- Et tverrfaglig arbeidsmiljø, med inkluderende kolleger
- God opplæring - herunder MAP-kurs
- Varierte arbeidsoppgaver, hvor du får brukt din kompetanse
- Lønn etter lokal stige i Bergen kommune
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
02.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5962465Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 19.11.2024