• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3961251
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Miljøterapeut tilknyttet Lyset i hverdagen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye medarbeider?

Det tverrfaglige tjenestetilbudet «Lyset i hverdagen» følger opp utvalgte deltagere og har som mål å bidra til at de med komplekse og inngripende psykologiske, sosiale og somatiske plager (herunder rus) får en økt livskvalitet gjennom bedre bruk av det ordinære hjelpeapparatet. Samt at brukerne er i stand til å ta imot hjelp fra det ordinære hjelpeapparatet når de ikke lenger deltar i Lyset i hverdagen. Aktiviteter benyttes som relasjonsbygging. Lyset i hverdagen ønsker å bidra til at deltaker får bedret livskvalitet gjennom bedre tillit til tjenestene, at tjenestene ser deres situasjon og behov, og at tjenestene er koordinerte.

Les gjerne mer om Lyset i hverdagen: https://www.lysetihverdagen.no/om-oss  

Oppfølgingstjenester psykisk helse og rus, avdeling Vest søker nå etter en medarbeider til 100% stilling i «Lyset i hverdagen».
Noe arbeid på kveld/helg må påregnes i forbindelse med aktiviteter. Snarlig tiltredelse.  

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennom aktiviteter med deltakere bygge tillit, relasjoner og bidra til økt mestring 
  • Sammen med deltakere utforme individuelle utviklingsplaner
  • Bidra til å sikre gode overganger for deltakerne til det ordinære tjenesteapparatet
  • Rapportering 

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig helse- eller sosialfaglig utdanning. For helsepersonell  kreves registrert HPR-nr i CV. HPR-nr hentes fra Helsepersonellregisteret                                                              
  • Erfaring med arbeid fra rus- og psykiske helseutfordringer og målgruppen generelt
  • Relasjonskompetanse
  • Kjennskap til offentlig forvaltning
  • Kompetanse på sosiale medier
  • Førerkort klasse B
  • Ønskelig med førerkort klasse D1
  • Beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2 

Personlige egenskaper:

  • Har vilje og evne til fleksibilitet, liker utradisjonelle arbeidsformer
  • Er nysgjerrig på forskning og nybrottsarbeid - og vil ta dette med inn i arbeidet
  • Er strukturert og trygg på seg selv 
  • Liker å jobbe både selvstendig og i team og grupper
  • Liker å være fysisk aktiv 

 Personlig egnethet tillegges stor vekt 

Vi tilbyr:

  • Aktiv deltakelse i nytt tverrfaglig tilbud
  • Turer og opplevelser med en fin gruppe
  • Mulighet for utvikling av egen kompetanse innen nybrottsarbeid
  • Et aktivt, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend

 Før ansettelse i Bærum kommune må gyldig politiattest iht helse - og omsorgstjeneteseloven §5 -4 fremlegges

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3961251
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.07.2021