• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5815379
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 10.07.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Miljøterapeut i team

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Rauma kommune har fått tildelt midler fra Statsforvalter til «Oppfølging av barn og unge med psykiske helseutfordringer rusmiddelrelaterte problemer»

Stilling
100% stilling miljøterapeut, prosjektstilling av ett års varighet.Arbeidstid: Dagtid. Noe arbeid ettermiddag, kveld må påberegnes.

Om prosjektet
Vi oppretter et tiltaksteam som skal jobbe med å skape trygghet gjennom stabilitet, kontinuitet og tett oppfølging av barn og unge i alderen 11- 18 år. Teamet skal jobbe helhetlig med fokus på familien ressurser. Teamet vil bestå av 3 personer hvor skole, psykososialt team og barnevern vil ha arbeidsgiveransvaret for en stilling hver. Det vil bli opprettet en styringsgruppe med representanter fra de ulike tjenestene og arbeidsgruppe som vil bestå av tiltaksteamet. Prosjektleder blir sekretær for styringsgruppen og vil ha ansvar for søknader og rapporteringer i prosjektet.

Prosjektet er et samhandlingstiltak med Psykososialt team, barnevern, helsestasjon, PPT og skole, hvor denne stillingen er underlagt barneverntjenesten.

Tiltaksteamet vil bestå av 3 stillinger som organisatorisk vil være knyttet opp mot psykososialt team, barnevernet og skole. Tiltaksteamet skal jobbe med å støtte foreldre/foresatte, og følge opp barn og unge. Målet er å skape trygghet gjennom stabilitet, kontinuitet og tett oppfølging i/og utenfor hjemmet gjennom samarbeid med skole og andre instanser.

Arbeidsoppgaver

  • Sikre at teamet deltar i samordningsstrukturer med viktige samarbeidspartnere internt i kommunen og eksternt.
  • Påse at teamet arbeider i tråd med gitte instrukser og målsettinger, i samsvar med lover og forskrifter, årsplaner og mandat for driften, budsjetter og andre styringsdokumenter.
  • Oppsøke og etablere kontakt og relasjon med barn og unge og deres familier i målgruppen
  • Individuell oppfølging av barn og unge i målgruppen
  • Konflikthåndtering

Andre oppgaver kan komme til.

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig sosialfaglig utdanning høgskole/universitetsnivå. Evt, annen relevant høgskole/universitetsnivå kan vurderes.
  • Erfaring fra arbeid med utsatte barn og unge i alderen 11 til 18 år
  • Gode digitale ferdigheter
  • Du kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig
  • God kjennskap til, og forståelse for offentlig forvaltning 
  • Erfaring fra, og god kunnskap om atferdsproblematikk og rus- og kriminalitetsforebyggende arbeid med målgruppen
  • Førerkort klasse B

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Erfaring fra oppsøkende sosialt arbeid
  • Flerkulturell forståelse
  • Erfaring fra prosjektarbeid og ledelse med målgruppen
  • Kunnskapsbaserte metoder eks PMTO, Marte Meo etc.

Personlig egnethet

  • Genuint engasjement for målgruppen
  • Du er handlekraftig, engasjert og har god gjennomføringsevne
  • Du jobber selvstendig og målrettet, og har evnen til å strukturere arbeidshverdagen
  • Du har evne til å inspirere og motivere, og er løsningsorientert

Personlig egnethet og god relasjonskompetanse vektlegges 

Vi tilbyr
Spennnende arbeidsoppgaver  som skal være med å utvikle tiltak rundt målgruppen, og være med på å legge premisser for hvordan oppfølgingen kan se ut i tett samarbeid med barnet/unge og deres familier. 

Vi lever opp til visjonen Verdens beste kommune for naturglade mennesker! med tilrettelagte turområder både høyt og lavt i storslåtte omgivelser.

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. 

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges jmf. Barnevernsloven § 12-11 første ledd, jf. forskrift om politiattest etter barnevernsloven § 1 og § 5 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: https://www.rauma.kommune.no/om-kommunen/organisasjonen/ledige-stillinger/sokerveiledning/  eller personal@rauma.kommune.no. 

Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format. Evt. lenke til Vitnemålsportalen kan sendes til kontaktperson. 

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5815379
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 10.07.2024