Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
24.10.2021Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5098, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4133809Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 04.10.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Miljøterapeut 75 %
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Avdeling psykisk helse Bergen Sentrum har ca. 100 årsverk.
Enheten driver tilrettelagte botilbud, aktivitetssentre, Mottaks- og oppfølgingssenter (MO-senter), oppfølgingstjenester il hjemmeboende og psykososial kriseoppfølging.
Avdeling psykisk helse Bergen sentrum har fokus på å jobbe på
tvers av tjenestene og er opptatt av å levere gode faglig forsvarlige tjenester i møte med nåværende og fremtidige utfordringer.
Ved fellesdriften ved Wergeland bofellesskap (døgndrift) og
Kolstibotn bofellesskap (dagdrift) søker vi nå etter engasjert miljøterapeut til en 75 % stilling. Fellesdriften yter tjenester til 15 brukere, i tillegg til å bistå med oppfølging av andre tjenestemottakere.
Arbeidsoppgaver:
- Sikre et godt hjem med tjenester i samsvar med behov, ønsker og vedtak
- Følge opp brukere utenfor bofellesskapet
- Gi bistand i daglige gjøremål
- Rapportering muntlig og skriftlig
- Aktiviteter med beboere, individuelt og felles
- Sikre godt samarbeid med pårørende og andre samarbeidspartnere
- Lede og kvalitetssikre det faglige arbeidet rundt beboerne, delegere arbeidsoppgaver og følge opp delegerte arbeidsoppgaver
- Primærkontaktoppgaver
Kvalifikasjoner:
- 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, sykepleier, vernepleier, sosionom, ergoterapeut ol.
- Krav til erfaring fra arbeid med alvorlige psykiske lidelser, psykose og personlighetsforstyrrelse
- Ønskelig med erfaring som primærkontakt og med pårørende arbeid
- Ønskelig med erfaring med fagsystemer som profil, BK360, BK-kvalitet
- Evne til systematisk arbeid, målorientert og gode muntlige og skriftlig fremstillingsevne
- Gode samarbeidsevner, personlig egnethet og engasjement vektlegges
- Høy arbeidskapasitet
- Krav om førerkort kl. B
- Gyldig politiattest
Personlige egenskaper:
- Kunne arbeide selvstendig, men også i team
- Pålitelig, lojal og ansvarsbevisst
- Løsningsorientert og fleksibel
- Positiv
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
- Tydelig, motiverende og nytenkende
Vi tilbyr:
- 75 % fast stilling med arbeid hver fjerde helg
- Faglig og personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
- Mulig å påvirke innhold i arbeidsdag
- Spennende og utviklende arbeidssted med faglig dyktige medarbeidere
- Lønn etter gjeldende tariff
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
24.10.2021Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5098, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4133809Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 04.10.2021