• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    25.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5171, LODDEFJORD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4314713
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Miljøterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Miljøterapeut i bo-oppfølgingstjenesten NAV Bergen Vest

NAV Bergen Vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et distrikt med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1400 brukere. Vi er lokalisert  på Vestkanten i Loddefjord. NAV Bergen Vest er en spennende arbeidsplass i kontinuerlig utvikling og det stilles høye krav til service samt å yte gode tjenester til innbyggerne i de to bydelene. Tjenesten har høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere med lav terskel for å bidra på tvers av avdelinger til beste for tjenesten som helhet. 

Bo-oppfølgingstjenesten består av 7 ansatte og har oppfølging i hjemmet av tjenestemottakere i bydelen som har utfordringer knyttet til rus og eventuelt psykiske lidelser. Primærmålsetning er å sikre tjenestemottakere et stabilt og godt boforhold. Innsatsen er miljøbasert og arbeidsmetodikken er hovedsakelig oppfølging i egen bolig.

NAV Bergen Vest har nå et ledig vikariat  i 100 % stilling som miljøterapeut i bo-oppfølgingstjenesten, med varighet til og med 31.12.2022.

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgaver vil være bo-oppfølging, etablering av tjenestemottakere i egen bolig, motivasjonsarbeid og tett samarbeid med eksterne og interne aktører. Man bør også regne med andre boligrelaterte arbeidsoppgaver og noe praktisk arbeid i hjemmet til den enkelte.

Kvalifikasjoner:

Det kreves høyere relevant utdanning, fortrinnsvis sosionom, barnevernspedagog eller vernepleier, gjerne med videreutdanning innen rus/psykisk helse eller boligsosialt arbeid. Annen utdanningsbakgrunn kan bli vurdert i forhold til relevant praksis. Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk, samt evne til samarbeid. Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ. Erfaring med målgruppen er en fordel.

Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsettinger og utfordringer, både forvaltningsmessige og sosialfaglige. Det er også en fordel med praktiske egenskaper.

Sosialtjenesten er en travel arbeidsplass som krever høy arbeidskapasitet.

Ønskelig med sertifikat

Anmoder menn om å søke grunnet personalsammensetning 

Utdanningsretning

Høyskole/Universitet, Diplom - /Bachelorgrad

Personlige egenskaper:

Må kunne jobbe målrettet og systematisk
Må være fleksibel og kunne jobbe i høyt tempo
Må ha evne til å arbeide selvstendig, evne til å ta initiativ og ha gode samarbeidsevner
Må ha forståelse for brukergruppens utfordringer knyttet til rusavhengighet og  psykiske helseutfordringer
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune
Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP)
Fleksibel arbeidstid
Inkluderende arbeidsmiljø (IA) 
Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
Gode muligheter for personlig utvikling og spennende utfordringer

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    25.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5171, LODDEFJORD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4314713
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.01.2022