Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    17.08.2020
  • Sted:
    KJELLER
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KJELLER
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3023327
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Merkantil saksbehandler kategori  personlig utrustning og bekledning

Det er nå ledig en spennende stilling som Merkantil saksbehandler i kategori personlig bekledning og utrustning i Forsvarets logistikkorganisasjon, avdeling for Strategiske Anskaffelser.

Strategiske anskaffelser har hovedansvar for gjennomføring av anskaffelsesprosesser for driftsanskaffelser, implementering og forvaltning av inngåtte kontrakter og rammeavtaler. Kategorien har hovedansvar for alle kontrakter og avtaler knyttet til all bekledning og utrustning av soldater og offiserer. Porteføljen kan kort beskrives som alt fra det en soldat har på seg og bærer med seg i felt eller utenfor slottet, til det utstyret som brukes i skarpe operasjoner i inn og utland. Utstyret som anskaffes omfatter alt fra knapper på en messeuniform til feltuniformer, bæreutrustning og ballistikkbeskyttelse.  Som merkantil saksbehandler vil du være prosjektleder for tildelte anskaffelser, herunder ha et særlig ansvar for å koordinere og ivareta bruker sine behov/krav til materiellet på kost og ytelse

Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO), har ansvar for innkjøp, etterforsyning og vedlikehold av materiell til Forsvaret. FLO har i overkant av 1 900 ansatte og gjennomfører anskaffelser for ca. 13 MRD årlig. FLO er en kompetansebedrift og de ansatte er blant annet offiserer, ingeniører, økonomer, jurister, prosjektledere og teknisk personell. 

Tjenestested: Kjeller. Det er politisk besluttes at Base Kjeller skal legges ned, og skifte av tjenestested må påregnes.   

Arbeidsoppgaver

Ansvarlig for å lede gjennomføring og koordinering av anskaffelser innen PBU området herunder:

  • Gjennomføre markedsundersøkelser (inkludert dialogkonferanser)
  • Utforme anskaffelsesstrategi og risikovurdering for den enkelte anskaffelse
  • Utforme anskaffelsesdokumenter, herunder konkurransegrunnlaget
  • Utarbeide kunngjøring, gjennomføre anskaffelsesprosessen, evaluering av tilbud og forhandlinger
  • Bistå behovshaver i utarbeiding av kravspesifikasjoner tilpasset markedet
  • Besvare klager, innsynsbegjæringer og klargjøre kontrakt for kontraktsinngåelse
  • Kunngjøring av konkurranse resultatet
  • Føre anskaffelsesprotokoll i samsvar med anskaffelsens gjeldende regelverk og intern instruks
  • Bidragsyter i tverrfaglige kategoriteam og utvikling av disse
  • Bidra til å utvikle kategorien mot fastsatte mål og ha resultatansvar for egen portefølje
     
    Noe reisevirksomhet må påregnes 
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på minimum bachelornivå innen relevant fagområde fortrinnsvis innen økonomi eller juridiske fag, administrasjon og ledelse eller logistikk. Minimum 6 års relevant erfaring kan kompensere for manglende bachelor
  • Minimum 1 års relevant erfaring. Med relevant erfaring menes arbeidserfaring fra innkjøp, leverandørforvaltning eller salg
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
  • God kjennskap til regelverk LOA/FOA/Anskaffelsesregelverket for Forsvaret
  • Videre må søker kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/NATO Secret                                                                                                 

    Ønskelige kvalifikasjoner:
  • Utdanning på masternivå innen relevant fagområde
  • Kompetanse innen områder som klesindustri, som del av en produsent eller kundebehandling
  • Bruker av MS Office herunder MS Project og ERP-systemer (feks SAP)
  • Erfaring med analyse av nøkkeltall og rapportering
  • Erfaring fra bransjen i hovedansvarsområdet
  • Erfaring fra prosjektledelse
  • Erfaring fra Forsvaret                                                                                                                                                                                                                                                                      
Personlige egenskaper
  • Ansvarlig - service- og resultatorientert, tør å utfordre, høy samarbeidsevne
  • Handlekraftig - tar selvstendig ansvar for egen portefølje, og har høy gjennomføringsevne
  • Endringsvillig - er fleksibel og evner raskt å ta på deg nye oppgaver også utenfor eget ansvarsområde
  • Analytisk - evner å se helheten og løse problemer
  • Kommuniserende - er tydelig både muntlig og skriftlig, innbyr til dialog og samarbeider godt
  • Helhetsoversikt- evne til å koordinere mange interessenter
  • Teamtankegang
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden
  • Fleksibel arbeidstid
  • Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som Seniorkonsulent kode 1363, for tiden ltr 60 - 70 evt kr 532 300 til kr 640 200 per år. Det trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse