Ledig stilling

Tønsberg kommune

Merkantil konsulent

Offentlig forvaltning

NAV Tønsberg søker merkantil konsulent i 100% stilling

Er du strukturert, nøyaktig og trives med et høyt arbeidstempo? Er du effektiv og kan sikre god fremdrift og resultater? Har du god økonomisk forståelse og øye for detaljer? Da kan denne stillingen være noe for deg!

Som merkantil konsulent ved Nav Tønsberg vil du være en del av et team som har ansvar for ulike administrative oppgaver. Teamet sørger for å holde oversikt, ha effektiv saksflyt og følge opp interne kontrollrutiner særskilt på det kommunale tjenesteområdet.

I en travel hverdag vil du måtte håndtere ulike oppgaver på en smidig og serviceinnstilt måte, både selvstendig og tverrfaglig. Du vil måtte prioritere, sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg stadig ny kunnskap.

Stillingen er plassert i avdeling Økonomi og bistand. Avdelingen håndterer oppgaver knyttet til både veiledning, saksbehandling og merkantile oppgaver. Det gjør vi på områder som sosialhjelp, økonomi, boligsosiale virkemidler, forvaltning, gjeldsrådgivning, post og arkiv. Avdelingen bemanner også veiledningssenteret ved Nav Tønsberg. Der gir vi informasjon og veiledning til mennesker i ulike livssituasjoner. Formålet er å bidra til sosial og økonomisk trygghet og fremme overgang til arbeid. Du vil være med på å styrke Nav Tønsberg i å nå vårt viktige samfunnsoppdrag.

Vi verdsetter et godt arbeidsmiljø og gode kolleger, og vi ønsker en engasjert person som bidrar positivt inn i fellesskapet både med kunnskap og faglig kompetanse, men også med et sosialt og relasjonelt fokus.

Kjenner du deg igjen? Vi er over 130 engasjerte medarbeidere ved Nav Tønsberg som ønsker deg som vår nye kollega.

Arbeidsoppgaver

  • Overføring og utbetaling av kommunale ytelser m.m.
  • Oppgaver knyttet til utbetaling og innfrielse av garanti og lån.
  • Postregistrering/ scanning, fordeling av oppgaver, journalføring m.m.
  • Oppgaver knyttet til personer som har tvungen og/ eller frivillig forvaltning av ytelser fra Nav og andre inntekter.
  • Diverse administrativt arbeid.
  • Jobbe etter etablerte rutiner og bistå med utvikling av fagområdene og arbeidsprosessene.

 Nav Tønsberg jobber kontinuerlig for å levere de beste tjenestene til våre innbyggere og samarbeidspartnere. Det kan medføre endring i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet.

 Kvalifikasjoner

  • Relevant bachelor, eller utdanning tilsvarende relevant bachelor (økonomisk, administrativ eller sosialfaglig retning).
  • Utdanning fra utlandet skal være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT).
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • God økonomisk forståelse.
  • God kompetanse i bruk av fagsystemer, digitale verktøy og Office365.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.

 Det er ønskelig at du har: 

  • God kjennskap til, og interesse for NAV sitt samfunnsoppdrag.
  • Erfaring fra administrativt arbeid.
  • Erfaring fra arbeid med offentlig forvaltning og kjennskap til relevant lovverk som Forvaltningsloven, Lov om sosiale tjenester og Folketrygdloven med mer.
  • Førerkort kl. B.

 Personlige egenskaper

  • Du har øye for detaljer, er nøyaktig og leveringsdyktig.
  • Du er fleksibel, robust og selvgående med høy arbeidskapasitet.
  • Du er strukturert i arbeidet ditt og liker å utforske effektive løsninger.
  • Du er en lagspiller som kan dele erfaringer i teamet, men også ta selvstendige grep og vurderinger.
  • Du er serviceinnstilt, har godt humør og stå-på-vilje.

Det vil benyttes en DNV -GL godkjent personlighetstest i forbindelse med rekrutteringsprosessen (opq32r) 

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet og motivasjon.

 Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Et godt og positivt arbeidsmiljø der vi jobber tverrfaglig.
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter fagarbeider evt høyskolestigen avhengig av kvalifikasjonber. For spesialt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
  • Stillingskode: 6559 Konsulent eller 6599 Spesialkonsulent avhengig av kvalifikasjoner

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost