Detaljer

  • Bedrift
    Haugesund kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2020
  • Sted:
    HAUGESUND
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    HAUGESUND
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3132155
  • Se her for andre jobber fra Haugesund kommune

Master spes.ped/PP-rådgiver

Pedagogisk Psykologisk Tjeneste (PPT) dekker kommunene Haugesund, Sveio og Utsira. Kontoret har 15 ansatte, inkludert leder og merkantil. Tjenesten er organisert i oppvekst, sammen med andre støttetjenester som barnevern og skolehelsetjenesten.Kommunen har innført BTI (bedre tverrfaglig innsats) og har stort fokus på tverrfaglig samarbeid. En overordnet målsetting for tjenesten, er å bidra til at alle barn og unge skal oppleve inkludering og mestring i skole og barnehage. Vi har i flere år arbeidet og arbeider fortsatt med tidlig innsats  systemfokus og inkluderende praksis i barnehage og skole. Dette er en jobb som gir utfordringer, spenning og mye glede. 

Arbeidsoppgaver
PP-tjenesten sitt mandat og arbeidsoppgaver er forankret i Opplæringsloven og Barnehageloven. Denne stillingen er for tiden i team for grunnskole. Typiske arbeidsoppgaver vil være tett og jevnlig kontakt med skoler og barnehager, samarbeid og veiledning på individ og systemnivå etter behov. Dette innbefatter også foreldre.  Bidra til kompetansehevende tiltak i skolenes organisasjonsutvikling, Deltakelse i tverrfaglig samarbeid internt men også med eksterne parter. Sakkyndighetsarbeid, med  kartlegging/utredning og saksbehandling/rapportskriving som en del av arbeidet.
Kvalifikasjoner
Master i spesialpedagog med lærerbakgrunn. Bred og relevant erfaring kan kompensere for manglende master. Vi søker etter en person som har god innsikt i skole. Det er en fordel om du har kunnskap om hvordan bringe spesialpedagogisk kunnskap inn i den ordinære undervisninger. Erfaring med rådgivning, veiledning og utredningskompetanse er ønskelig. Gode kommunikasjonsferdigheter (skriftlig og muntlig) vektlegges.  Det stilles krav om godkjent politiattest og førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
Stillingen krever gode samarbeidsevner og interesse for teamarbeid, fleksibilitet og evne til selvstendig arbeid. Det forventes en fremoverlent tilnærming til arbeidet og stor interesse for faglig utvikling i tråd med tjenesten og kommunens utviklingsarbeid. Personlige egenskaper vil bli lagt stor vekt.
Vi tilbyr

En variert arbeids hverdag på en arbeidsplass med takhøyde, engasjerte kolleger og gode muligheter for å påvirke

Stor grad av selvstendighet.

Lønn etter avtale, og kommunal pensjonsordning (HKP)

Kompetanseutvikling og stor mulighet til å bidra til å videreutvikle tjenesten

Kontor sentralt plassert i Haugesund sentrum