• Företag
    Coop Norge SA
  • Ansökningstiden
    Så snart som möjligt
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Varehandel Engros
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , Grorud, Oslo
    Oslo
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    2877019
  • Se här för andra jobb från Coop Norge SA
  • Uppdaterad 24.04.2020
Ledigt jobb

Coop Norge SA

Markedsdirektør

Varehandel Engros

Coop er en av Norges største handelsaktører med mer enn 1250 dagligvarebutikker og 110 byggevarehus over hele landet og vi omsetter for 60 milliarder i året. Vår merkevare står sterkt blant folket og vi er stolte over vår egenart og historie som en betydningsfull og nær bidragsyter både for samfunn og næring lokalt og nasjonalt. Coop i Norge sine 28 000 fantastiske medarbeidere står på hver eneste dag for at våre kunder og 1,8 millioner medeiere skal få de beste opplevelsene. Det lykkes vi med, og for andre året på rad mottok Coop Ipsos sin omdømmepris i 2019. Coop ble også kåret til årets Digitalmarkedsfører i Norge i 2019.

Nå søker vi Norges råeste markedsdirektør som liker å se annerledes på ting. Du vil ha overordnet ansvar for et av de største reklame- og sponsorbudsjettene i landet, markedsstrategier og markedsaktiviteter for Coop Norge og alle våre merkevarer. Du vil få ansvaret for å lede vårt engasjerte og svært dyktige team i markedsavdelingen.

Arbeidsoppgaver og ansvar.

Markedsdirektøren i Coop Norge har et overordnet og strategisk ansvar for å planlegge, styre og kontrollere markedsplaner og markedsstrategier for alle våre merkevarer for å maksimere den generelle markedspenetrering, salgsveksten, lønnsomheten og bygge sterk merkevarekjennskap.

Markedsdirektøren vil være ansvarlig for at Coop har den mest attraktive kommunikasjonen innen norsk detaljhandel, samt målrettet kommunikasjon som for kunden oppleves relevant, inspirerende og attraktivt og som er basert på kundenes unike behov og preferanser.

Fremtiden blir stadig mer datadreven, kompleks, digital og dynamisk - og Coop skal være der og styrke vår posisjon i et voksende marked.  Salg i fremtiden vil foregå i mange kanaler til "alle døgnets tider" – og som vår markedsdirektør vil du sikre at vi til enhver tid utnytter kjente og kjære markedsføringsmetoder og samtidig er lydhør for å utnytte fremtidens datadrevne, digitale og personaliserte kommunikasjonsmetoder for å nå våre kunder.

Markedsdirektør for Coop Norge rapporterer til Direktør Kjede og har ansvar for Coop (masterbrand), Obs, Coop Mega, Extra, Coop Prix, Coop Marked, Matkroken, Obs Bygg og Coop Byggmix. I tillegg til en rekke egne merkevarer innenfor både dagligvare og faghandel.

Som vår markedsdirektør vil du ha ansvar for å:

  • Utarbeide, forankre og gjennomføre markedsstrategier basert på Coop sin forretningsstrategi som skal bidra til ønsket markedsposisjon, salgsvekst og lønnsomhet i samsvar med overordnede mål for Coop
  • Bygge kompetanse i hele Coop for målrettet, relevant digital kommunikasjon med kunden i fokus gjennom bruk av kundeinnsikt og riktig verktøy. Sikre innovative og fremtidsrettede løsninger for målrettet og lønnsom kommunikasjon med kunden – gjennom utvikling av egne digitale kanaler og mediehus
  • Sette retning og lede teamet som jobber med markedsføring og markedskommunikasjon for alle kjeder og kanaler i Coop Norge, herunder også Coop Masterbrand og sponsorvirksomhet. Sørge for at sponsorstrategi bidrar til å styrke mormerket og de enkelte kjedenes behov for å stå frem individuelt.
  • I tett samarbeid med dunnhumby Norge, benytte markeds- og kundeanalyse for å holde Coop oppdatert om markedsbevegelser og trender, samt tilpasse den overordnede markedsstrategien deretter.
  • Bygge relevant nasjonalt og internasjonalt nettverk, forstå internasjonale impulser i takt med at våre kunder alltid er "påkoblet" og fanger opp trender raskt
  • Bidra til innovative og fremtidsrettede kundeløsninger, markedsplaner og kanalvalg, som styrker konkurransekraften i et omnikanalperspektiv
  • Sikre godt samarbeid og relasjoner til Samvirkelagene og sentrale bidragsytere i Coop Norge

Vi tror du har:

  • Relevant utdannelse på mastergradsnivå, eller tilsvarende
  • Lang erfaring med markedsføring og dokumenterte resultater fra markedsledelse i større foretak eller kjeder
  • Evne til å forankre og etablere en felles forståelse, lede og samarbeide effektivt i team og bygge gode relasjoner med våre leverandører og samarbeidspartnere, samvirkelag over hele Norge og resten av organisasjonen
  • Særdeles god kunnskap og erfaring innenfor digitale kommunikasjonskanaler og hvordan man skal innovere nye kommersielle kommunikasjonskonsepter for å skape fremtidig kundelojalitet og vekst
  • Solid innsikt og erfaring fra merkevarebygging også på digitale flater og kanaler, utvikling og gjennomføring av strategier for innholdsmarkedsføring, kanalstrategier og distribusjonsstrategier.
  • Erfaring med arbeid basert på forbruker- og kundeforståelse på strategisk nivå. Herunder solid erfaring med analytisk, strategisk og strukturert markedsføringsarbeid, helst fra handelsbransjen
  • Initiativrik og kommersiell teft, brenne for innovasjon og nyskaping

Vi samarbeider med Panamera|IMD International Search Group i denne prosessen og hvis du har spørsmål kan du kontakte Managing partner Nina Merethe Andersen på mobil 920 33 785.

Søknad sendes til Research Manager Emely Kransvik, Emely@panamera-search.no

Søknadsfrist: Snarest

 

  • Företag
    Coop Norge SA
  • Ansökningstiden
    Så snart som möjligt
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Varehandel Engros
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , Grorud, Oslo
    Oslo
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    2877019
  • Se här för andra jobb från Coop Norge SA
  • Uppdaterad 24.04.2020