• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3913363
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Vil du jobbe med modernisering og digitalisering av tjenester i Bydel Stovner? 

Oslo kommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Tjenester Bydel Stovner tilbyr er viktige og varierte, og omfatter eldreomsorg, oppvekst, sosiale tjenester, kultur, helse, samt at vi i tillegg ivaretar en rekke andre av kommunens primæroppgaver.  

Stovner er et godt sted å bo og vokse opp. Samtidig har bydelen utfordringer som krever at en finner nye løsninger for å sikre alle mennesker muligheter til gode liv og muligheten til å skape en bedre fremtid. I årene som ligger foran oss vil inntektene bli relativt mindre og behovene større, og Bydel Stovner må forberede seg på å levere mer tjenester for mindre. Dette stiller helt andre krav til hvordan bydelen som virksomhet skal arbeide med å dekke innbyggernes behov. 

For å sikre best mulig og riktigst mulige tjenester, har vi derfor lagt opp til en strategi der vi prioriterer kontinuerlig forbedring, forebygging framfor reparasjon, behovsdrevet utvikling av tilbud og tjenester, myndighet så nærme brukeren som mulig og ikke minst utnytte mulighetene som blir tilgjengelig gjennom digital transformasjon. 

Bydelen må tenke nytt omkring hvordan sikre tilstrekkelig med ressurser til den helt nødvendig digitale utvikling. Det vil være nødvendig å investere i egen utviklingskompetanse, samtidig som vi forbedrer egen organisasjon i å være en god bestiller av leveranser fra kommunale, statlige og private aktører. Avdeling for digitalisering og effektivisering ble derfor opprettet 1. mars 2021, og er organisert som en Shared Service for å bistå de andre avdelingene i digital transformering og oppfyllelse av vedtatt strategi. Avdelingen består i dag av 4 medarbeidere, men er i etableringsfasen og det vil være muligheter for å påvirke videre utvikling og strategi. Oppgavene til avdelingen vil være varierte og utfordrende, og med stor samhandling med resten av organisasjonen. 

Det er derfor opprettet en ny stilling som løsningsarkitekt for å bidra i arbeidet med å utnytte IT-løsninger og sette sammen arbeidsprosesser. Det er forventet at løsningsarkitekten skal kunne delta i hele prosessen fra å avdekke og beskrive behovene til implementering, oppfølging og gevinstrealisering. Dette inkluderer også samspill med leverandører og å kunne arbeide med videre utvikling av avdelingen slik at vi blir i stand til å møte nye behov og utfordring som oppstår i Bydel Stovner.  

Lønn: etter avtale 

Arbeidsoppgaver:

  • Sammen med tjenesteavdelingene avdekke hvordan arbeidsprosesser kan effektiviseres, automatiseres eller endres slik at vi produserer mer for mindre, samtidig som vi dekker behov på en god måte. 
  • Utvikle gode digitale grenseflater mot bydelens innbyggere som sikrer at vi dekker behov på en effektiv måte gjennom automatiserte prosesser. 
  • Sammen med tjenesteavdelingene, være en pådriver i adapsjon av nye digitale verktøy og realisering av gevinster. 
  • Bidra til å etablere/videreutvikle et eget teknisk utviklingsmiljø som sikrer at vi raskt kan utvikle og teste verktøy/produkter som tas i bruk i avdelingenes tjenesteproduksjon. 
  • Være en brobygger mellom tjenesteavdelingenes behov og leverandører (både i internt i kommunen, i statlige etater og i privat sektor), herunder bistå i utforming av anbudsdokumenter når kjøp av tjenester og produkter er nødvendig og bidra i å realisere gevinster fra leveranser. 
  • Delta i samarbeid med offentlige aktører for å kunne ta i bruk felleskomponenter. 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning eksempelvis innen økonomi, samfunnsfag, IT. Relevant erfaring kan kompensere for utdanning 
  • Relevant erfaring for stiling som løsningsarkitekt 
  • Bred innsikt i teknologiske muligheter og dokumentert forståelse for teknologi 
  • Gjerne erfaring i å lede utviklingsprosjekter eller kompetanse innenfor endrings- og prosjektledelse 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner og flink til å jobbe i små, effektive team 
  • Utviklingsorientert, med positiv holdning til endringer og nye muligheter 
  • Håndterer komplekse problemstillinger og evner å bryte disse ned og kommunisere med tjenestene og samarbeidspartnere 
  • Evne til å dokumentere og arbeide strukturert 

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • Spennende og svært varierte arbeidsoppgaver som gir samfunnsnytte 
 
  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3913363
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune