• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4671716
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Lønnskonsulent i Bydel Østensjø

Offentlig forvaltning

Vil du jobbe i bydel Østensjø med lønn og fravær?
Stillingen inngår i vårt lønnsteam bestående av fem dyktige førstekonsulenter.
Bydel Østensjø jobber med å profesjonalisere og effektivisere lønn- og fraværsoppgaver og vil bli sentralisert til en felles lønnstjeneste våren 2023 for hele Oslo kommune som legges til Utviklings- og kompetanseetaten.

Denne stillingen vil få spennende oppgaver innen lønn, fravær og refusjon. Etter felles sentralisering vil denne stillingen bli igjen i bydel Østensjø sammen med fagansvarlig/spesialkonsulent hvor oppgavene vil ledes mot å være rådgivende konsulent innen lønn, fravær og våre forsystemer HR-web og GAT.

Arbeidsoppgaver:

  • Generell saksbehandling innen lønn, fravær og refusjonsbehandling
  • Registrering av lønn og fravær i lønnssystemet
  • Kvalitetssikring og kontroll av lønn og fravær
  • Ansiennitets- og jubileumsberegning
  • Kontroll og publisering av stillingsannonser
  • Gi råd og veiledning til våre ledere
  • Eventuelt andre oppgaver innenfor enhetens arbeidsområde

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, eller dokumentert erfaring fra lønns- og fraværsarbeid innen kommunal sektor
  • Erfaring med Unit4 Agresso HR-system og GAT timeregistrering er ønskelig
  • 1-2 års erfaring med lønnsarbeid 
  • God systemforståelse
  • God kjennskap til lover og regler innenfor lønn og fravær
  • Saksbehandlingserfaring
  • Meget gode kommunikasjonsferdigheter - skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Positiv, serviceorientert og imøtekommende
  • Gode samarbeidsevner
  • God evne til å identifisere og imøtekomme ledernes behov for bistand 
  • Nøyaktig, strukturert, selvstendig, kvalitetsorientert og ansvarsbevisst
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for hjemmekontor etter nærmere avtale
  • Godt arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer
  • Nærhet til offentlig kommunikasjon
  • Tilgang til trivelig kantine og treningsrom
  • Lønn i lønnstrinn 39, 580 900,- per år i Oslo kommunes regulativ. Høyere avlønning kan vurderes ved særlig kvalifiserte søkere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring AS
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4671716
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.06.2022