Ledig stilling

Lillehammer kommune

Lønnskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Fellesenhet Økonomi er et interkommunalt samarbeidsområde hvor Lillehammer kommune er vertskapskommune. Vi leverer regnskaps-, faktura- og lønnstjenester til samarbeidskommunene Gausdal, Øyer og Lillehammer. Tilsvarende tjenester utføres også for ulike foretak og legater med tilknytning til kommunene. Vi samarbeider tett med våre oppdragsgivere, noe som gir en variert og spennende jobb.

Det er et overordnet mål å utnytte stordriftsfordelene gjennom det å være en større kompetanseenhet med et felles økonomi- og lønnssystem.
Vi er i alt 24 medarbeidere, herav 8 som er direkte tilknyttet lønnsarbeid. Gjennom våre kompetente medarbeidere skal vi yte god service til våre oppdragsgivere.

Stillingen innebærer faglig spennende og varierte oppgaver innen lønn, fravær og refusjoner.
Vi kjører lønn for ca. 6 000 ansatte, har i tillegg ansvaret for fraværsregistrering, refusjoner fra NAV, offentlige trekk, reiseregninger, pensjon, avstemming og offentlig rapportering fra lønnsområdet.
 
Ved lønnsavdelingen har vi et ledig vikariat i 100 % stilling, frem til 30.09.2025, med mulighet for forlengelse. Vår viktigste oppgave er å bidra til at ansatte får riktig lønn til riktig tid.

Kvalifikasjoner:

Kjennskap til gjeldende regler for sykefravær, foreldrepermisjoner, pleiepenger og refusjoner
Erfaring fra fagområdene lønn og reise
Har gode generelle IT-kunnskaper. Gode kommunikasjonsegenskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Du er effektiv, strukturert og nøyaktig i arbeidet
Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsegenskaper
Personlig egnethet og teamets totale sammensetning vil bli særlig vektlagt

Vi tilbyr:

En rekke spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø, som er i stadig utvikling
Engasjerte og motiverte kolleger med god faglig kompetanse
Fleksitidsordning
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter avtale