• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3238608
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 23.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Lønnskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for aktivitet og mestring ble dannet i 2018, og er en enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester. Enheten har som overordnet mål å hindre isolasjon, fokusere på det friske i mennesket, og øke aktivitet og mestringsnivå. Aktivitet og mestring består av følgende avdelinger; Hverdagsrehabilitering, Responssenteret, Frivillighetskoordinatorer, Støttekontaktformidlere, Aktivitetssenter, Omsorgsboliger, og Kommunal Hjelpemiddelservice.

Enhetens administrasjon har lokaler sentralt i Bergen Sentrum. Vår administrasjon består av lønnskonsulenter, økonomikonsulent, personalkonsulent, fagkonsulenter, rådgiver og enhetsleder. Vi har nå ledig en 100 % fast stilling som lønnskonsulent, med oppstart 01.01.21. 

Dersom du er en selvstendig, strukturert, og positiv person som er glad i detaljer, er du velkommen til å søke. Vi leter etter en kollega som er god på å kommunisere med alle typer mennesker, og som har stor grad av tålmodighet til å lete etter riktig svar på ulike problemstillinger. 

Arbeidsoppgaver
  • Registrere og vedlikeholde informasjon i lønnssystem, deriblant alt fravær (UBW).
  • Utarbeide arbeidsavtaler, ansiennitetsberegninger, attester, søknad om foreldrepenger og pensjon o.l.
  • Arkivering, og implementering av arkivsystemet BK360.
  • Innkjøp.
  • Bistå støttekontaktkonsulenter med timelister o.l.
  • Annet arbeid som å bistå med betjening av tlf, og lage ID- kort. 
  • Behandle post til enheten 
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning på høgskolenivå innen økonomi og administrasjon.
  • Erfaring med lignende arbeid, gjerne i offentlig sektor.
  • Erfaring med innkjøp, gjerne E- handel og offentlige innkjøpsavtaler.
  • Kunnskap om gjeldende lovverk, spesielt innenfor arbeidsrett, pensjonsordninger, og foreldrepenger.
  • Gode IT kunnskaper. God forståelse og erfaring med bruk av Excel er en nødvendighet.
  • Søkere med erfaring og kunnskap om bruk av UBW, og BK360 vil bli foretrukket.  
Personlige egenskaper
  • Vår nye lønnsarbeider er strukturert, og er fortrolig med å jobbe innen satte frister.
  • Du er en sterk formidler som kan beskrive lønnsarbeid forståelig for ansatte og ledere.
  • Du er serviceinnstilt og trives med å utføre flere oppgaver parallelt.
  • Du liker varierte og uforutsigbare arbeidsdager, og har stor grad av omstillingsevne.
  • Gode samarbeidsevner fordi du skal samarbeide med kollegaer, ledere, interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • Du er tålmodig, og har evne til å finne løsninger på ulike problemstillinger. 
  • Du er en pådriver for implementering av digitale løsninger??? 
Vi tilbyr
  • Lønn etter gjeldende tariff som lønnskonsulent.
  • Fleksitid.
  • Et godt arbeidsmiljø, hvor det er stort fokus på å hjelpe hverandre i hverdagen.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger. 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3238608
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 23.10.2020