Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
05.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0663, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4235886Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 23.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Lønns- og regnskapscontroller
Offentlig forvaltning
Vil du bli vår nye lønns- og regnskapscontroller?
Team regnskapsrapportering har ansvaret for konsernovergripende, regnskapsrelaterte oppgaver innenfor HR- og økonomiområdet. Som følge av økt arbeidsmengde og nye oppgaver tillagt teamet, søker vi etter en lønns- og regnskapscontroller som ønsker å være en del av et sterkt og spesialisert fagmiljø. I tillegg vil vi gjerne ha en medarbeider som kan være med å forbedre og forenkle arbeidsprosesser. Du må ha evne til å bygge gode relasjoner til våre kunder, ha et helhetlig perspektiv, og bidra til et godt arbeidsmiljø.
Team regnskapsrapportering består i dag av teamleder, samt tre andre teammedarbeidere. Teamet inngår i avdeling Lønns- og regnskapstjenester og seksjon Lønns- og regnskapskontroll.
Seksjonen er ansvarlig for aggregerte oppgaver knyttet opp mot HR- og økonomisystemet i Oslo kommune. Vi jobber på oppdrag fra Byrådsavdeling for finans, og består av fire team med ulike arbeidsoppgaver som er rolle- og tilgangsstyrt i økonomi- og HR-systemet. Alle Oslo kommunes virksomheter er våre kunder.
Arbeidsoppgaver:
- Overføre og kontrollere samlede lønnsposteringer til regnskapet
- Innhente fraværsrefusjonsfiler fra Altinn for automatisk utligning
- Utføre oppgjør og rapportering til offentlige myndigheter innenfor lønn-, pensjon-, skatt- og avgiftsområdet
- Utføre løpende avstemming på lønns- og refusjonsområdet, også avstemming av A-melding
- Følge opp og avstemme internhandel på konsernnivå
- Avstemme sentrale bankkonti
- Føre bilag mellom HR-systemet og økonomisystemet
- Fordele inntekter og utgifter mellom Oslo kommunes virksomheter
- Åpne og stenge perioder i HR- og økonomisystemet
- Løse saker i service management-verktøyet Kompass, samt å lage artikler til vår kunnskapsdatabase
- Foreslå forbedringer og forenklinger av arbeidsprosesser, samt dokumentere forbedringsforslagene
- Delta i fagnettverk, etter avtale med leder
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på minimum bachelor-nivå innen økonomi/regnskap. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God kjennskap til Oslo kommunes gjeldende HR- og økonomisystem, UBW (tidligere Agresso), er en fordel
- Solid faglig kompetanse og erfaring innenfor lønns- og regnskapsområdet
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- God brukerforståelse og kunnskap om Oslo kommunes virksomheter og organisering er en fordel
Personlige egenskaper:
- Nøyaktig og kvalitetsbevisst
- Strukturert
- Overholder frister og er fleksibel i forhold til oppgaver knyttet til disse
- Utviklingsorientert og endringsvillig
- Samhandlingsorientert og god til å jobbe i team, samt flink til å dele kompetanse
Vi tilbyr:
- Mulighet til å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner
- Mulighet til å bidra til utvikling av gode og sikre tjenester innen fagområdet
- Mulighet til å jobbe sammen med dyktige ansatte på ulike kompetanseområder
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
- Fleksitidsordning
- Mulighet for hjemmekontor enkelte dager i uken
- Sentral beliggenhet med gode muligheter for offentlig transport
- Stillingen lønnes i lønnsspenn kr 513 900 - 611 700 brutto per år (lønnstrinn 34 - 44), avhengig av kvalifikasjoner
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
05.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0663, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4235886Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 23.11.2021