• Bedrift
    Lurøy kommune
  • Søknadsfrist
    23.06.2021
  • Sted:
    LURØY
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    LURØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3818851
  • Se her for andre jobber fra Lurøy kommune

Lokalutvalgsekretær

Lurøy kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lokalutvalgene i Lurøy er utvalgene nærmest våre innbyggere, med egne utvalg boligkretsene. Vi søker en lokalutvalgssekretær som skal bistå utvalgene i samarbeid med ledere for utvalgene og kommuneadministrasjonen. Stillingen reorganiseres nå og dette vil være en spennende og lærerik stilling for deg som er samfunnsengasjert! 
 
Lokalutvalgene fyller en rekke viktige funksjoner for sine lokalsamfunn. De er lokale kulturkontakter, deltar i TV-aksjonsarbeid og arbeider med miljø- og trivselsfremmende tiltak i lokalsamfunnene. Utvalgene har midler som stimulerer til aktivitet og arrangement hos stedets frivillige lag og foreninger. Vedtak ivaretas i lokalmiljøet, der det er hensiktsmessig. Utvalgene er høringsinstans i budsjettsaker, saker som vedrører kretsen og uttaler seg i saker som engasjerer og berører lokalbefolkningen.
 
Lokalutvalgssekretæren fyller en nøkkelfunksjon for utvalgenes virke og møteavvikling, som organisator og saksbehandler. Sekretæren vil opparbeide seg bred innsikt i samfunn og forvaltning gjennom sitt samarbeid med lokalutvalg og kommunens administrasjon.

Arbeidsoppgaver:

  • Sekretær for lokalutvalgene
  • Saksbehandling
  • Regnskap, økonomi og internkontroll
  • Kulturkontakt og informasjonsformidling
  • Markedsføring
  • Lokale miljøtiltak
  • Ambassadør for kretsen og kommunen
  • Koordinering av tiltak/vedtak

 

Listen over oppgaver er ikke uttømmende og vil kunne utvikles i samarbeid med sekretær.
Sekretæren er administrativt ansatt og inngår i kommunens sentraladministrasjon. 
I planlegging av saker og utvalgsmøter samarbeider sekretær med utvalgenes ledere.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskole/universitetsutdannelse, gjerne bachelornivå
  • Relevant arbeidserfaring innen administrasjon og saksbehandling kan veie opp for manglende formell utdanning 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Førerkort klasse B
  • Personlig egnethet vektlegges

Personlige egenskaper:

  • Engasjert, selvstendig og initiativrik
  • Strukturert og resultatorientert
  • Utadvendt, med gode samarbeidsevner
  • Fleksibel
  • Interesse for læring og utvikling
  • Evne og vilje til å påta seg nye oppgaver
  • Engasjement for lokal samfunnsutvikling
  • Godt humør og evne til å skape gode relasjoner

Vi tilbyr:


  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Selvstendig og fleksibel stilling
  • Utviklingsmuligheter
  • Opplæring vil bli gitt
  • Er behjelpelig med anskaffelse av leiebolig
  • Full barnehage- og SFO-dekning
  • Lønn og vilkår i henhold til tariff
 
  • Bedrift
    Lurøy kommune
  • Søknadsfrist
    23.06.2021
  • Sted:
    LURØY
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    LURØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3818851
  • Se her for andre jobber fra Lurøy kommune