Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
01.12.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6453907Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
Gjøvik kommune
Logoped i 50 % vikariat
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Ved PPT og logopedtjenesten i Gjøvik har vi ledig 50 % vikariat som logoped.
PPT og logopedtjenesten i Gjøvik kommune er organisert under sektor Oppvekst og inngår som en del av tjenesteområde barn og familie. Barn og familie består av PPT, helsestasjonstjenester, ung helse og mestring, bofellesskap og inkludering og kommunepsykolog. PPT har som mål å bidra til at barn og unge sikres gode opplærings- og utviklingsmuligheter. PPT og logopedtjenesten har 15 årsverk.
Varighet av vikariatet: 01.01.2026-31.12.2026.
Arbeidsoppgaver:
- Kartlegging av ulike språk- og talevansker.
- Direkte arbeid med barn og unge.
- Samarbeid med barnehager, skoler, PP-rådgivere og med andre instanser for helhetlige og samordnede tiltak.
- Veilede foreldre og ansatte i skole og barnehage.
- Bidra til kompetanseheving og utviklingsarbeid i kommunen.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på masternivå i logopedi eller tilsvarende.
- Det er ønskelig med erfaring fra logopedisk arbeid med barn og unge.
- Kompetanse på utredning av ulike språk- og kommunikasjonsvansker.
- Veiledningskompetanse og erfaring.
- Gode norskkunnskaper, samt god muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Svært gode kommunikasjonsferdigheter.
- Ettersom det forventes tilstedeværelse på ulike tjenestesteder i kommunen, bør du har førerkort klasse B.
- Tilstrekkelig digital kompetanse til å bruke kommunens datasystemer på en effektiv måte.
Personlige egenskaper:
- Du er en tydelig og trygg fagperson som bygger positive relasjoner til barn/unge, foresatte og kollegaer, og oppleves som åpen og inkluderende.
- Du er utviklingsorientert og initiativrik, og evner å få med deg andre i realiseringen av ulike tiltak.
- Du tar selvstendig ansvar for fremdrift og resultater, men jobber også godt i team.
- Du må kunne takle et høyt arbeidstempo, og være løsningsorientert i møte med faglige utfordringer.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:
- En utviklingsorientert arbeidsplass i et tverrfaglig arbeidsmiljø med gode kollegaer.
- Fleksitid og stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag.
- Bedriftsidrettslag med treningsrom på arbeidsplassen.
- Lønn etter avtale.
- Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid.
Godkjent politiattest må fremlegges ved tilsetting.
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
01.12.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6453907Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
-
PP-rådgiver i 100 % fast stilling
Gjøvik kommune
GJØVIK -
Virksomhetsleder ved helsestasjonstjenesten
Gjøvik kommune
GJØVIK -
Avlaster for barn og unge i helse og omsorg
Gjøvik kommune
GJØVIK -
Tilkallingsvikar i skole og skolefritidsordningen (SFO)
Gjøvik kommune
GJØVIK -
Vil du være med å lede Lørenskog Helsestasjon ?
Lørenskog kommune
LØRENSKOG