Detaljer

  • Bedrift
    Helse Sør-øst RHF
  • Søknadsfrist
    13.10.2019
  • Sted:
    LØRENSKOG
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    AKERSHUS
  • Arbeidssted:
    LØRENSKOG
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2081713
  • Se her for andre jobber fra Helse Sør-øst RHF

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lege/rådgiver (med)

Vi søker en lege til 100 % fast stilling i senterets FoU-team.

Senter for sjeldne diagnoser er en del av Nasjonal kompetansetjeneste for sjeldne diagnoser og er organisatorisk en seksjon i Barne- og ungdomsklinikken ved Oslo universitetssykehus. Vi er et landsdekkende og tverrfaglig kompetansesenter som tilbyr rådgivning og veiledning om mer enn 100 sjeldne diagnoser til fagpersoner, pasienter og pårørende.

Vår oppgave er å øke kunnskapen om sjeldne diagnoser og mestring i alle faser av livet. Senteret driver som hovedregel ikke med utredning og behandling.

Vi har i dag ca. 30 medarbeidere med utdannelse innen medisin, helse-, sosial- og samfunnsfag. Du kan lese mer om senteret og hvilke diagnoser vi gir tilbud til på vårt nettsted: www.sjeldnediagnoser.no

Vi søker en lege (ikke spesialist) med interesse for sjeldne genetiske sykdommer, forskning og registerarbeid. Avhengig av kvalifikasjoner vil legen kunne få ansvar for veiledning i ulike forskningsprosjekter ved senteret og andre FoU-oppgaver.


Varighet: Fast

Arbeidsoppgaver
  • Medisinsk rådgivning og veiledning til helsepersonell, andre ansatte og brukere/pasienter 
  • Vurdere henvisninger og besvare henvendelser sammen med erfarne overleger ved senteret 
  • Bidra i registerarbeid (register for livskvalitet og medisinske kvalitetsregister) 
  • Bidra til å planlegge, igangsette og gjennomføre nye eller pågående forskningsprosjekter 
  • Andre forsknings- og utviklingsoppgaver
Kvalifikasjoner
  • Norsk autorisasjon som lege
  • Forskerkompetanse (PhD) er en fordel
  • Erfaring med drift og bruk av helseregister er ønsket
  • Interesse for medisinske klassifikasjonssystemer (ICD-10/11, SNOMED CT, Orpha, etc.) er ønsket
  • Erfaring med kunnskapsformidling
  • Gode skriftlige og muntlige framstillingsevner på norsk og engelsk 
Personlige egenskaper
  • Evne til å arbeide selvstendig og i tverrfaglig team 
  • Utviklings- og kunnskapsorientert 
  • Faglig engasjert, evne til refleksjon og omstilling 
  • Kan ta ansvar for styring av prosesser, kvalitet og vurderinger 
  • Fleksibel og løsningsorientert    
Vi tilbyr
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver  
  • Engasjerte kollegaer  
  • Lønn etter gjeldende avtaler  
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Medlemskap i pensjonsordning  
  • IA-bedrift
  • Fast stilling