Ledig stilling

Kristiansund kommune

Ledig fastlegehjemmel

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kristiansund kommune har ledig fastlegehjemmel ved Sentrum legesenter med tiltredelse i juni 2026, eller etter avtale. 

Den ledige fastlegehjemmelen drives som selvstendig næringsvirksomhet. Listestørrelsen er for tiden på 1000 pasienter, men kan justeres i dialog med ny lege og etter kommunens behov.

Sentrum legesenter

Sentrum legesenter er sentralt plassert i Kristiansund sentrum, med kort vei til offentlig kommunikasjon. Legesenteret holder til i lyse og trivelige lokaler og har god tilgjengelighet for personer med nedsatt funksjonsevne. Senteret har moderne og velutstyrte arbeidsfasiliteter, inkludert eget laboratorium og oppdatert journalsystem.

I tillegg til utlyst fastlegehjemmel består legesenteret av fem allmennleger og én privatpraktiserende gynekolog. Det er ansatt fire helsesekretærer ved senteret. Sentrum legesenter er veldrevet, med solide økonomiske rammer, et godt arbeidsmiljø og et sterkt lærings- og veiledningsmiljø.

Kommunen vil i sine vurderinger vektlegge tildeling av hjemmel til lege som vil være med å ta et kollektivt ansvar for å videreutvikle den totale legetjenesten i Kristiansund kommune med vekt på høy kvalitet i pasientbehandling og tilfredse leger, samt ha motivasjon og interesse for utvikling av legesenteret.

Kommunale legeoppgaver

Hjemmelen er for tiden ikke tillagt offentlig legearbeid, men det vil kunne bli stilt krav om inntil 7,5 timers offentlig legearbeid per uke. Da behovet for kommunale legeoppgaver endres over tid, stilles det krav om fleksibilitet ut fra kommunens skiftende behov.

Det stilles krav om deltakelse i det interkommunale legevaktsamarbeidet som dekker kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten er lokalisert på Løkkemyra. 

Vi tilbyr
  • ALIS-avtale
  • tilrettelegging for spesialisering 
  • offentlig tjenestepensjon i KLP for kommunal bistilling. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som lege med godkjent turnustjeneste, LIS1 eller tilsvarende
  • søkere som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialisering etter egen avtale med kommunen 
  • god norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper

Legekontorets preferanser til personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder:

  • sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å bygge gode relasjoner til pasienter, pårørende og kollegaer
  • stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne, med evne til å håndtere en variert og til tider krevende arbeidshverdag på en strukturert måte
Øvrige vilkår

For den del av den kommunale bistillingen skjer ansettelse etter kommunalt avtaleverk og på vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Det tas forbehold om endring av kommunalt tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.