• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0187, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4055139
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 25.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Lederassistent

Offentlig forvaltning

Utviklings- og infrastrukturavdelingen søker en engasjert lederassistent. Avdelingen består av 34 ansatte som er delt inn i tre enheter og en stab.

Avdelingen arbeider med plan- og byggesaksbehandling innen sosial infrastruktur som skoler og barnehager, og planbehandling av teknisk infrastruktur som jernbane og sykkelveier, hvor prosjektbasert byutvikling med bærekraft, arkitektonisk kvalitet og resultater som gir merverdi for byen er særlig viktig.

Som lederassistent vil du være avdelingsledelsens «høyre hånd» i daglig drift av avdelingen, og jobbe tett opp mot avdelingens ledergruppe. 

Arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging av virksomhetsplaner
  • Økonomistyring- og rapportering
  • Produksjonsstyring- og rapportering
  • Lønnsrapportering
  • Holde oversikt over regelverk og rutiner for personalforvaltning
  • Møtesekretariatfunksjon med referatskriving
  • Bidra i rekrutteringsarbeid
  • Koordinering og oppgaver knyttet til opplæringsaktiviteter, seminarer og sosiale arrangementer
  • Delta i prosjekter ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant høyere utdanning som bachelor fra høyskole eller universitet, gjerne innen økonomi og administrasjon
  • Du er komfortabel med Excel og PowerPoint som arbeidsverktøy
  • Har du erfaring med Microsoft Project, Unit4 og WinTid, eller erfaring fra offentlig sektor med tilsvarende arbeidsoppgaver,  vil det være en stor fordel
  • Søker med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker

Personlige egenskaper:

  • Du holder struktur i arbeidet og ser løsninger i stedet for problemer
  • Du ligger alltid et skritt foran, samtidig som du er serviceinnstilt og ansvarsbevisst
  • Du har god tall- og økonomiforståelse 

Vi tilbyr:

  • Tett samarbeid med avdelingsledelsen og tett på ledelsesfaget
  • Variasjon i oppgaver, bred og bratt læringskurve
  • Bred kontaktflate i organisasjonen
  • En arbeidsplass i lyse lokaler med åpent landskap sentralt i Oslo
  • Lønn etter lønnstrinn 34‒40, som tilsvarer en årslønn fra kr 513 900 til kr 570 500
  • Gode ordninger for pensjon, lån og forsikring
  • Fleksitid
  • Trening i arbeidstiden, for eksempel yoga, boksing og fotball

Plan- og bygningsetaten har fortsatt hjemmekontor på grunn av koronasituasjonen, men vi har begynt på delvis tilbakekomst til Vahls gate 1.  Intervjuer vil derfor foregå digitalt. 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0187, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4055139
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 25.08.2021