Ledig stilling

Tynset kommune

Leder PP-tjenesten/logopedtjenesten i Nord-Østerdal

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

100 % fast lederstilling. Stillingen er knyttet til en fagstilling ved kontoret med ca. 50 % ledelse og 50 % saksbehandling/utredning.

PP-tjenesten/logopedtjenesten har 9,6 stillinger fordelt på 10 ansatte. PP-tjenesten 6,3 fagstillinger, logopedtjenesten har 2 fagstillinger. I tillegg kommer 50 % lederstilling og 80 % sekretær-/konsulentstilling. Til lederstillingen hører personal-, budsjett- og økonomiansvar for begge tjenestene. Stillingen rapporterer til kommunalsjef oppvekst.

Stillingen er ledig for tiltredelse 1. august 2025.

Om oss:
PP-tjenesten/logopedtjenesten i Nord-Østerdal er en interkommunal tjeneste som betjener 6 kommuner (Alvdal, Folldal, Rendalen, Tolga, Os og Tynset), med Tynset som vertskommune.

Tjenesten har ansatte med høy kompetanse som jobber i fellesskap, og som er opptatt av et utviklende og inkluderende arbeidsmiljø.

PP-tjenesten/logopedtjenesten har stort fokus på inkludering, tilpasset opplæring, mestring, forebygging og tidlig innsats. Dette sikrer vi gjennom profesjonsfellesskap og utvikling i barnehager og skoler, og godt tverrfaglig samarbeid på tvers av tjenester i kommunene. Vi søker nå etter en engasjert, kunnskapsrik og endringskompetent leder, som ønsker å bidra til å gjøre en forskjell for barn og unge i Nord-Østerdal.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Kompetanse og erfaring fra både ledelse og arbeid i PP-tjeneste/logopedtjeneste
  • Relevant utdanning på masternivå innen spesialpedagogikk eller pedagogikk, psykososialt arbeid/sosialt arbeid, logopedi, psykologi eller tilsvarende
  • Bachelorgrad og relevant tilleggskompetanse/erfaring kan kompensere for mastergrad
  • Utrednings- og testkompetanse
  • Erfaring fra sakkyndighetsarbeid
  • Gode språklige ferdigheter både muntlig og skriftlig
  • God samhandlingskompetanse.
  • Relevant arbeidserfaring fra PPT, barnehage og eller skole vil bli vektlagt
  • Førerkort klasse B

 Personlige egenskaper:

  • Tydelig leder med gode kommunikasjonsferdigheter, samarbeidsevne og evne til å støtte og motivere medarbeiderne
  • Evne og vilje til å jobbe flerfaglig og tverretatlig
  • Interesse for og vilje til å utvikle tjenesten videre i forhold til satsningsområder innefor systemrettet arbeid. Eksempler på dette er læringsmijø og tilpasset opplæring
  • Beslutnings- og gjennomføringsevne
  • Vilje og evne til fornyelse og endring
  • Stor arbeidskapasitet og godt humør
  • Personlig egnethet vektlegges
  • En totalvurdering av kompetanse i teamet

 Vi tilbyr:

  • Godt og tett samarbeid med oppvekstkontoret i vertskommunen. Samarbeid om kompetanseheving
  • Godt samarbeid med samarbeidskommunene, skoler/barnehager og ulike hjelpeinstanser
  • Deltakelse i ledernettverk i Innlandet fylke
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med mye kompetanse, engasjerte kollegaer og høy trivsel
  • Deltakelse i arbeidsgrupper: Kompetanseløftet og Oppvekstreformen
  • Tjenesten disponerer biler
  • Lederavtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger (KLP)

Ansettelse skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av lover, reglement, og tariffavtaler.

Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Særskilte krav til stillingen:
Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn 3 måneder.
 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste,  dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.