• Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    06.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6070129
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune
Ledig stilling

Sør-Odal kommune

Leder Innovasjon og samskaping

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en leder som brenner for utvikling og bærekraftige løsninger? Vi søker en engasjert og visjonær enhetsleder for Innovasjon og samskaping som vil ha en nøkkelrolle i å utvikle innovative løsninger sammen med kommunalområdene og eksterne samarbeidspartnere. Du vil ha en sentral strategisk rolle i ledelse, utvikling og omstilling av kommuneorganisasjonen, med mål om å forbedre kommunens tjenester og skape bærekraftige løsninger for fremtiden.

Enheten Innovasjon og samskaping omfatter følgende områder: HR, organisasjons- og tjenesteutvikling, kommunikasjon og digitalisering, dokumentsenter, politisk sekretariat, kvalitet og sikkerhet, IKT, innbyggerdialog og samskaping, bibliotek, kultur, folkehelse og frivillighet. Enheten vil også ha prosjektlederansvar for en stor organisasjons- og tjenesteutviklingsprosess som er i oppstartsfasen.
 
Gjennom din strategiske rolle skal du, på vegne av kommunedirektøren, arbeide med organisasjons- og tjenesteutvikling med et helhetlig og framtidsrettet blikk. Du vil ha faglig, økonomisk, personal- og administrativt ansvar for din enhet og arbeide på tvers av tjenesteområder for å sikre riktig utnyttelse og utvikling av kompetanse og ressurser.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen HR, organisasjons- og tjenesteutvikling, innovasjon, samfunnsvitenskap, ledelse, eller lignende.
  • God erfaring med ledelse av utvikling - og kunnskapsbasert arbeid.
  • God forståelse for offentlig sektor og kommunal forvaltning.
  • God forståelse for- og evne til å jobbe målrettet med statistikk og analyse slik at kommunen tar gode evidensbaserte beslutninger.
  • Sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • God erfaring med økonomiledelse og styring.
  • God forståelse for endringsledelse og lærende organisasjoner.
  • Det er en fordel med kompetanse innen arbeidsrett.

Personlige egenskaper:

Du må:

  • Være engasjert og initiativrik.
  • Være strukturert og målrettet.
  • Ha gode lederegenskaper og evne til å motivere andre.
  • Være fleksibel og tilpasningsdyktig.
  • Ha god evne til å bygge relasjoner og nettverk.
  • Ha evne og vilje til å delegere og involvere.
  • Evne til å tenke kreativt og finne nye løsninger på komplekse utfordringer.

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende stilling i en kommune med høye ambisjoner.
  • Mulighet til å påvirke og forme fremtidens kommunale tjenester.
  • Gode utviklingsmuligheter og et godt arbeidsmiljø.
  • Konkurransedyktige betingelser.
 

  • Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    06.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6070129
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune