• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3252633
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 31.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Leder Forvaltningsenhet psykisk helse

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for psykisk helse og rustjenester har ansvar for kommunale helse- og omsorgstjenester til mennesker over 18 år. Etaten er organisert i 10 resultatenheter, 4 bydelsvise psykiske helsetjenester, 3 byomfattende rustjenester, en forvaltningsenhet og Rask psykisk helsehjelp. Etaten og de underliggende enhetene har rundt 1100 ansatte fordelt på ca. 550 årsverk og et årsbudsjett på ca. 550 millioner kroner.

Vi søker nå etter enhetsleder for Forvaltningsenheten for psykisk helse. Stillingen rapporterer direkte til etatsdirektør for psykisk helse og rustjenester. 
Forvaltning psykisk helse sine oppgaver er saksbehandling og tildeling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, tilrettelagte botilbud som et kommunalt servicetiltak og frivillige kommunale tjenester hvor beslutningsmyndighet ikke er delegert til andre enheter innen Etat for psykisk helse og rustjenester. Forvaltningsenheten koordinerer for tiden også oppfølgingen av oppdragstakere, som i all hovedsak dreier seg om støttekontakter.
Enheten består av 14,2 årsverk fordelt på leder, jurist, merkantil og saksbehandlere.

Som leder for Forvaltningsenheten er det avgjørende å få til god kommunikasjon og gode relasjoner til ledere og ansatte i både kommunen og spesialisthelsetjenesten. Du må ha fokus på tverrfaglig tilnærming og nært samarbeid med helsepersonell og andre nøkkelpersoner. Du må være tydelig,
gjøre deg godt kjent med gjeldende lovverk, retningslinjer og avtaler. Du skal også kunne formulere deg godt skriftlig og muntlig. Det vil være en fordel om du har kjennskap til Lean. Om ikke vil du raskt få en innføring, slik at du kan innfri våre forventinger om bruk av Lean-metodikk i ditt lederskap og utvikling av enheten.

Arbeidsoppgaver
  • Faglig og administrativt ansvar for resultatenheten.
  • Personalansvar inkl. kompetanse- og medarbeiderutvikling.
  • Økonomistyring og resultatoppfølging.
  • Vedtaksansvar.
  • Klagesaker.
  • Rettssikkerhetsspørsmål
  • Organisasjons- og utviklingsarbeid.
  • Balansert målstyring benyttes som styringsverktøy.
  • Samarbeid med interne og eksterne aktører.
  • Beredskapsvakt for psykososial kriseberedskap i Bergen Kommune.
  • Det forventes at enhetsleder utviser de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og arbeider resultatorientert for å oppnå mål og standarder.
Kvalifikasjoner
  • Krav om relevant helsefaglig utdanning fra høyskole / universitet, minimumbachelornivå.
  • Krav om videreutdanning innen psykisk helsearbeid.
  • Videreutdanning innen administrasjon / ledelse vektlegges. Relevant ledererfaring med gode resultater kan veie opp for manglende videreutdanning.
  • Krav til ledererfaring fra stilling med faglig ansvar, ansvar for budsjett og økonomistyring, samt personalansvar.
  • Krav om erfaring fra psykisk helse arbeid med voksne tjenestemottakere, fortrinnsvis fra både kommune- og spesialisthelsetjenesten.
  • Ønskelig med kjennskap til rusfeltet.
  • Krav om god kjennskap til offentlig forvaltning og helse- og omsorgstjenester.
  • Krav om gode IT- kunnskaper
Personlige egenskaper
  • Gode lederegenskaper med evne til å bygge relasjoner og følge opp resultater.
  • Evne til å oppnå god økonomistyring.
  • Resultatorientert, strukturert og fleksibel.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Evne til å arbeide selvstendig.
  • Gode samarbeidsevner.
  • God arbeidskapasitet.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • Utfordrende arbeidsoppgaver med utviklingsmuligheter i en etat med et viktig samfunnsoppdrag.
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
  • Et spennende og engasjert arbeidsmiljø på et høyt faglig nivå.
  • Tett samarbeid med etatens administrasjon.
  • Lønn etter avtale.
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivs (IA)-bedrift.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3252633
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 31.10.2020