• Företag
    Aremark kommune
  • Ansökningstiden
    14.01.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1798, AREMARK
    AREMARK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5465524
  • Se här för andra jobb från Aremark kommune
  • Uppdaterad 22.12.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Aremark kommune

Leder for stab, regnskap og økonomi - ny utlysning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Leder for stab, regnskap og økonomi

Aremark kommune er en liten organisasjon med korte beslutningsveier og store muligheter for utvikling både innen fag og ledelse. Stillingen krever faglige tyngde innen økonomi, men også at du har gode sosiale ferdigheter, er trygg i lederrollen og tør å «by på deg selv». Stillingen har en sentral posisjon innen kommunens administrative toppledelse, og vil arbeide nært med, og rapportere direkte til kommunedirektøren. Du vil fungere som en «nøkkelspiller» for å sikre effektiv økonomistyring og helhetlig utvikling av kommunen.

 Arbeids,- og ansvarsoppgaver 

  • Ledelse av våre økonomi- , regnskaps- , lønns- og stabstjenester
  • Samarbeid og samhandling med politisk sekretariat
  • Valgordning
  • Ansvar og oppfølging av internkontroll, personvern, informasjonssikkerhet, og kommunikasjon
  • Personalansvar for beredskapsleder, fagleder HR, og flyktningekoordinator, som alle jobber tverrsektorielt                                                                                                                       
  • Leder av stab, regnskap og økonomi vil også å være prosesseier for budsjett- og økonomiplan, samt å bidra til utvikling og implementering av kommunens plan- og styringssystem
  • Ansvarlig og superbruker av styringsverktøyet Framsikt

 Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høgskole-/ universitetsutdanning, og med solid kompetanse i økonomi og budsjettarbeid
  • Ha erfaring med utviklings/ endringsprosesser
  • Erfaring fra tilsvarende lederrolle er ønskelig
  • God kunnskap om IKT og teknologi
  • Evne og helst erfaring med samhandling med ulike tjeneste- og fagområder
  • Kunnskap om, og erfaring med fornyelse og innovasjon
  • God kjennskap til kommunal virksomhet og offentlig forvaltning, inkludert samspill med politisk ledelse og tillitsvalgte

Personlige egenskaper

  • Er flink til å tenke langsiktig, velorganisert, analytisk og grundig, men samtidig handlingsorientert og får ting gjort
  • Har integritet, faglig og personlig trygg, og ikke redd for å stille spørsmål og utfordre
  • Uformell og fleksibel, og profesjonell når det trengs 
  • Gode samarbeidsevner, tillitsskapende og flink til å delegere, men også kunne ta en beslutning og stå for den 
  • Relasjonsbygger med gode pedagogiske evner, flink til å kommunisere og inspirere

Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr en utfordrende stilling med fokus på å videreutvikle kommunen i et dynamisk og inspirerende miljø. Du vil møte spennende oppgaver, få lederoppfølging, samt ha tilgang til et eget program for lederutvikling. Lønnsplassering vil skje innenfor kommunens lederlønnssystem. Pliktig medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2 %.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.

I samsvar med offentlighetsloven § 25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du  ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å bli unntatt. Søkere vil i tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.

Er du interessert i denne spennende muligheten til å gjøre en forskjell? Kontakt gjerne vår rådgiver Per Inge Hjertaker I Headvisor, tlf. 91729682. Kommunedirektør Andreas Lervik kan også kontakte på tlf. 93434698.

 

  • Företag
    Aremark kommune
  • Ansökningstiden
    14.01.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1798, AREMARK
    AREMARK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5465524
  • Se här för andra jobb från Aremark kommune
  • Uppdaterad 22.12.2023