Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    23.11.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3260052
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Leder for nyetablert utviklingsteam - fremtidens velferdstjenester

Andelen eldre øker og andelen yrkesaktive går ned. Det oppstår nye behov, og stadig flere oppgaver overføres til kommunene. Kommunen skal sikre tjenester med rett kvalitet og riktig omfang, og samtidig arbeide for at behovet for tjenester reduseres.

For å løse fremtidens utfordringer må tjenestene drives på en annen måte enn i dag.  Vi ruster oss for fremtiden og trenger en dyktig leder som skal lede et nytt team av engasjerte medarbeidere.

Vi ser etter deg som evner å samarbeide med både innbyggere, næringsliv, organisasjoner, medarbeidere og kommunens øverste ledelse for å oppnå bærekraftig velferd.    

Arbeidsoppgaver
 
  • Lede et ressursteam på inntil 10 personer direkte underlagt kommunedirektør 
  • Koordinere og utvikle fremtidens tjenester i samarbeid med kommunens øverste ledelse
  • Bidra aktivt og ta initiativ til utviklings- og omstillingsområder; herunder utrede, planlegge og gjennomføre endringsprosesser 
  • Skrive og kvalitetssikre politiske saksfremlegg, utredninger og rapporter, og bidra til å øke kvaliteten på saker som skal behandles 
  • Videreutvikle et godt arbeidsmiljø som skaper engasjement og driv 
  • Utføre delegerte oppgaver for, og rapportere til, kommunaldirektørens ledergruppe
  • Ved behov, bidra til oppgaver på tvers av teamet og utover eget område
Kvalifikasjoner
  • Relevant bachelorgrad eller annen relevant 3-årig høyskoleutdanning
  • Mastergrad er ønskelig, men ikke et krav
  • Dokumentert erfaring med ledelse av utviklings- og endringsprosesser og/eller prosjektarbeid
  • Det er en fordel hvis du har kunnskap om hvordan kommunens tjenester er organisert og fungerer
  • Kan vise til utarbeidede rapporter, utredninger, politiske saker el.l. 
  • Samfunnsengasjert med forståelse for forvaltning og politikk
  • Har god norsk og engelsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
  • Har lederegenskaper (som å motivere og inspirere teammedlemmene, stille krav og vise tydelighet)
  • Er innovativ, initiativrik og har pågangsmot til å utfordre status quo
  • Samarbeidsorientert og en god relasjonsbygger
  • Har gode kommunikasjons- og formidlingsevner, må evne å tilpasse kommunikasjonen til ulike målgrupper både innad i organisasjonen og utad til andre relevante aktører
  • Strukturert
  • Helhetsfokusert        
Vi tilbyr
  • Mulighet for å være med å utvikle fremtidens velferdstjenester
  • Utvikle et nyetablert team og egen rolle   
  • Jobbe i et bredt samhandlingsfelt med stort ansvarsområde
  • Varierte oppgaver og spennende utviklingsprosjekter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland