• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    11.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2097339
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 24.09.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Leder for boligkontor

Offentlig forvaltning

NAV Vestre Aker er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere, og vi har et godt arbeidsmiljø. Vi er lokalisert i Sørkedalsveien 150, og betjener bydelens innbyggere på ca. 50.000. Kontoret er teamorganisert for å kunne sikre mer helhetlig oppfølging for innbyggerne i bydelen som er i kontakt med NAV og øvrig tjenestetilbud i bydelen. Nå søker vi etter en leder for boligkontoret som har faglig engasjement, pågangsmot og lyst til å gjøre en forskjell for innbyggerne i Bydel Vestre Aker.

Bydelen skal etablere et nytt boligkontor som vil være organisert under NAV. Dette er en nyopprettet stilling. Lederen for boligkontoret vil ha personalansvaret for en boligkonsulent, en forvalter, en boligfremskaffer, en bomiljøarbeider og en gjeldrådgiver. Stillingen er ledig fra 1.1. 2020. NAV Vestre Aker er et kontor i utvikling, og du må trives med varierte arbeidsoppgaver og endring. Kriteriene for måling/ vurdering av stillingsoppfyllelse fastsettes som resultatmåling i årlige lederkontrakter.

I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på stilling som leder for boligkontoret.

Arbeidsoppgaver
  • Etablere og drifte bydelens boligkontor
  • Budsjett og personalansvar i henhold til delegerte fullmakter innenfor eget område
  • Ansvar for at tjenestestedet drives etter gjeldende lov og retningslinjer
  • Utøve ledelse, og utvikle tjenesten, i henhold til bydelenes gjeldende styringsdokumenter og føringer
  • Sikre strategisk, strukturert og profesjonell forvaltning av boligmassen
  • Utvikle og ansvaret for en boligsosial strategi for bydelens boligbehov
  • Sluttføre og holde i videre oppfølging av Konseptvalgutredningen for bydelens boligbehov
  • Etablere gode samarbeidsrelasjoner med bydelens tjenester
  • Etablere gode samarbeidsrelasjoner med Boligbygg, Omsorgsbygg og andre aktører
  • Sikre bærekraftig FDV
  • Bruke GOBO og House of Control
Kvalifikasjoner
  • Bachelor/3-årig høgskoleutdanning med relevante fag innenfor området
  • Utdanning innen ledelse. Relevant ledererfaring kan vurderes ved mangel av lederutdanning
  • Relevant erfaring innen fagområdet
  • Kunnskap om lov- og regelverk gjeldende for fagområdet
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Det er ønskelig med erfaring fra boligforvaltning og kontraktsforvaltning
Personlige egenskaper
  • Du er tydelig, strukturert og løsningsdyktig
  • Du er innovativ, strategisk og ser mulighetene
  • Du er utadvendt og evner å knytte kontakter
  • Du må kunne håndtere til dels stor arbeidsmengde
  • Du må evne å lede i utviklings- og endringsprosesser
Vi tilbyr
  • Mulighet til å etablere noe nytt og være med på å påvirke videre utvikling
  • Gode muligheter til personlig og faglig utvikling
  • Fleksitidsordning og pensjonsordning 
  • Teamleder, stillingskode 0364, lønnstrinn 51.

 

Det tas forbehold om godkjennelse i MBU.

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    11.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2097339
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 24.09.2019