• Bedrift
    Gol kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    3550, GOL
    GOL
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4710726
  • Se her for andre jobber fra Gol kommune
Ledig stilling

Gol kommune

Leder digitalisering og innovasjon Hallingdal

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hallingdal består av kommunene Flå, Nes, Gol, Hemsedal, Ål og Hol. Regionen ligger midt mellom Oslo og Bergen og har ca. 20 000 innbyggere.

Vi søker etter deg som vil ha 100% fast stilling som leder for digitalisering og innovasjon i Hallingdal.

Kommunene i Hallingdal har siden 2001 hatt et samarbeid om anskaffelser, bruk og drift av IKT-verktøy. Samarbeidet blir ledet av styringsgruppe IKT, som er rådmennene /kommunedirektørene i kommunene. Leder rapporterer til styringsgruppe IKT. Administrativt er stillingen lagt under Gol kommune, som vertskommune for samarbeidet. Arbeidssted er Gol, men det er mulighet for kontorplass i alle kommunene i Hallingdal.

Stillingens ansvar/arbeidsoppgaver:
• Videreutvikling og oppfølging av kommunenes faglige samarbeid om digital transformasjon
• Videreutvikling av kommunenes digitaliseringsstrategi
• Videreutvikling av det regionale IKT-samarbeidet
• Anskaffelser av felles programvare for kommunene
• Oppfølging av programvareleverandører
• Bidra til kompetanseutvikling for kommunenes brukere innenfor fagområdet
• Koordinering av IKT-prosjekter i regionen
• Samarbeid med kommunenes felles driftssenter for IKT (IKT Hallingdal) med 24 ansatte
• Oppfølging av budsjett og regnskap for det regionale IKT-samarbeidet
• Saksbehandler for Styringsgruppe IKT
• Arbeidslederansvar for digitale rådgivere i samarbeidet

Kvalifikasjoner:
• Relevant utdanning
• Erfaring fra IKT-ledelse, digitaliseringsarbeid og / eller innovasjons og endringsarbeid
• Kunnskap om kommunal forvaltning
• Kunnskap om offentlige anskaffelser
• Erfaring fra strategi- og utviklingsprosesser
• Høy gjennomføringsevne
• Gode kommunikasjons og samarbeidsevner
• Evne til å arbeide selvstendig, løsningsfokusert og strukturert

Det vil bli lagt vekt på personlige egenskaper, som gode evner til samarbeid og kommunikasjon.

Vi tilbyr:
Vi kan tilby en utfordrende og allsidig jobb i et aktivt arbeidsmiljø med mange utfordringer og muligheter for videreutvikling. Lønn etter avtale/kvalifikasjon. For øvrig gjelder vanlige kommunale ansettelsesvilkår. Tiltredelse snarest.

For mer informasjon kan du kontakte:
Kommunedirektør i Gol kommune Hege Mørk 916 73 901 Hege.Mork@gol.kommune.no

Annet:
• Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med ved eventuelt intervju. Ansiennitet blir regnet ut i fra disse.
• I skjemaet er det mulig å krysse av for at søknaden ikke skal bli offentliggjort. Dersom du ønsker at søknaden ikke skal bli offentliggjort må du begrunne dette. Vi gjør oppmerksom på at opplysningar om søkere likevel kan bli offentliggjort jamfør offentleglova § 25. Du vil da få beskjed om dette på forhånd slik at du har mulighet til å trekke søknaden

Send søknad:
• Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir brukt.
• Alle søkere vil få kvittering på at søknaden er mottatt dersom riktig e-postadresse i søknaden er fylt ut.

 

  • Bedrift
    Gol kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    3550, GOL
    GOL
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4710726
  • Se her for andre jobber fra Gol kommune