• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5739847
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 14.05.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

Leder byggesak

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du ta en lederrolle i utviklingen av Hamar?

Hamar er Innlandets største by og et vitalt sentrum for regionens rundt 90.000 innbyggere. Med sentral beliggenhet vel én time fra Oslo, mangfoldig kultur- og idrettsliv og gode oppvekstsvilkår, er Hamar en attraktiv by i vekst og en motor for utvikling i regionen. Visjonen vår er å være Innlandets urbane hjerte, og vi jobber etter verdiene; åpen, helhetlig, modig og pålitelig. Med nærmere 3000 ansatte, er Hamar kommune den største arbeidsplassen i Hamar, og medarbeiderne er våre viktigste ressurser for å kunne tilby gode tjenester og tilbud til innbyggerne.

Da er du kanskje Hamar kommunes nye leder for avdeling byggesak! Dette er en en utmerket mulighet til å bidra i realiseringen av spennende prosjekter for og i Hamar!

Som leder for byggesak i Hamar kommune, vil du ha ansvar for daglig drift og utvikling av avdeling byggesak. I rollen vil du ha fullt fag-, økonomi-, og personalansvar, og er en leder som etterstreber å bygge en samlet kultur med fokus på faglig tyngde, samarbeid og hygge. Du blir en sentral sparringspartner for dine medarbeidere og kommunen for øvrig innen ditt fagområde, og vil ha ansvar for at du selv og dine ansatte til enhver tid er faglig oppdatert. Ikke minst, skal du sikre etterlevelse og at leveranser som er i tråd med lovverk, bestemmelser og tidsfrister i byggesaker.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, som for eksempel ingeniør, arkitekt eller jurist. Betydelig realkompetanse og lang erfaring fra fagområdet kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring fra arbeid med plan- og bygningsloven og god forståelse for gjeldende lovverk
  • Erfaring fra kommunal/offentlig forvaltning
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Det er ønskelig med ledererfaring, men vi hører gjerne fra deg dersom du er en lederspire med sterk motivasjon for og evne til å ta fatt på rollen som leder

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som leder gjennom tillit, åpenhet og involvering. Du har gode samarbeidsevner, inspirerer og skaper engasjement og eierskap blant medarbeiderne dine. Videre, er du opptatt av god kommunikasjon med innbyggere, utbyggere og egne medarbeidere. Vår nye leder for byggesak, er løsnings- og mulighetsorientert, og søker å få realisert prosjekter. Du har stor arbeidskapasitet, er robust og tåler å stå i krevende situasjoner. I tillegg, har du forståelse for ledelse i skjæringspunktet mellom fag og politikk.

Vi tilbyr:

  • mulighet til å lede en høyt kompetent avdeling i en spennende kommune
  • gode muligheter for faglig utvikling
  • et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø
  • lønn etter avtale
  • pensjonsordning gjennom KLP

 

Interessert?
Vil du vite mer om stillingen eller vise interesse, ber vi om at du snarlig henvender deg til en av våre rådgivere i The Assessment Company:
Karoline Dobloug, Business Consultant, på telefon 906 88 725
Gro-Anett Sundstrøm Haugen, Partner og Management Consultant, på telefon 974 08 693
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
 
Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp. Deretter vil det bli satt opp offentlige søkerlister. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren blir varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.

 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    27.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5739847
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 14.05.2024