Ledig stilling

Kristiansund kommune

Landmåler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Plan og byggesak har ledig fast 100 % stilling som landmåler.

Som ansatt i enhet Plan og byggesak vil du bli en del av et bredt faglig og godt kvalifisert miljø. Plan- og byggesaksenheten ivaretar blant annet kommunens reguleringsplaner, byggesaksbehandling og kart-/oppmålingsoppgaver. Vi er en allsidig gjeng med blant annet ingeniører, naturvitere, arkitekter, jurister og samfunnsvitere, som ser frem til å få deg med på laget.

Vi leverer gode tjenester til innbyggere og næringsliv og er således viktig for samfunnsutviklingen. 

Arbeidsområder
  • gjennomføre oppmålingsforretninger og saksbehandling etter matrikkelloven
  • matrikkelføring
  • veiledning i saker knyttet til fagområdet
Kvalifikasjonskrav
  • høyere utdanning på minimum bachelornivå innen landmåling, eiendomsfag, geomatikk, eller annen relevant fagkombinasjon
  • alternative kvalifikasjoner er kandidater som kan søke på autorisasjon som eiendomslandmåler etter normalordningen, matrikkelforskriften §64 b, andre ledd, eller en som er kvalifisert til å ta autorisasjon som eiendomslandmåler på overgangsordningen før 31.12.2023.
  • førerkort klasse B
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • autorisert eiendomslandmåler
  • matrikkelførerkurs
Personlige egenskaper
  • strukturert og løsningsorientert
  • gode samarbeidsevner
  • imøtekommende og serviceinnstilt

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr
  • vi tilbyr interessante oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø både faglig og sosialt
  • gode muligheter for faglige utfordringer, personlig kompetansebygging og egenutvikling
  • medarbeidere med allsidig og interessant bakgrunn som er gode sparringspartnere
  • vi jobber i moderne og nyrenoverte lokaler midt i hjertet av Kristiansund, lokalene har utsikt over den pulserende havna
  • kort vei til kollektivtilbud, samt handels og servicetilbud i sentrum
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.