Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Lærer

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kristiansund kommune har ledig 100% fast stilling som lærer, p.t ved Gomalandet og Dalabrekka skole. 

Kristiansund kommune har en helhetlig strategiplan (Oppvekstplan) som gjelder for en samlet oppvekstsektor. Visjonen i vår oppvekstplan er: Barn og unge som skaper og lever meningsfylte liv.

Gomalandet og Dalabrekka er 1. – 7. klasseskole og har ca. 400 elever og 50 ansatte. Skolebyggene er for tiden plassert i Dalabrekka og Røsslyngveien, men det pågår arbeid med realisering av et nytt felles skolebygg på tomten der Gomalandet skole er lokalisert pr i dag. Skolen ligger nær friluftsområder, idrettsanlegg i Atlantenområdet og har gode kommunikasjonsmuligheter i kollektivtrafikken.

Arbeidsområder
  • stillingen er knyttet til undervisning, og innebærer kontaktlærerfunksjon
Kvalifikasjonskrav

For ansettelse i grunnskolen kreves det godkjent lærerutdanning etter opplæringslovens § 10-1, og vi søker lærere som er kvalifisert etter gjeldende kompetansekrav

Ønskelige kvalifikasjoner 

Grunnskolelærer 1 - 7 med fordypning i følgende fag:

  • spesielpedagogikk
  • matematikk
  • norsk
  • engelsk
  • kroppsøving
Vi søker deg som
  • er en tydelig og inkluderende lærer - klasseleder
  • er ryddig og strukturert
  • har gode samarbeidsevner og god relasjonskompetanse
  • arbeider målrettet med skoleutvikling
  • har en åpen og tydelig kommunikasjon
  • har et stort engasjement for elevene sin læring
  • er en trygg voksen
Vi tilbyr
  • du får være med på skolesammenslåing med innflytning i nytt skolebygg senest skolestart høsten 2025
  • en skole som jobber med fokus på utvikling
  • en skole som vektlegger et trygt og godt læringsmiljø
  • samarbeids- og utviklingsorienterte kollegaer
  • et åpent og inkluderende arbeidsmiljø
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP  SPK 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.