• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6488205
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Kvalitetsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Carpe Diem Demenslandsby i Bærum kommune er Norges første demenslandsby som begynner å ta form. Vil du være med å forandre hverdagen til personer med demens? Da har du store muligheter ved å søke her.

Carpe Diem Demenslandsby er et nytt sykehjemsbygg. Innflyttingen av brukere og beboere startet november-desember 2020.
Hos oss på Carpe Diem Demenslandsby fokuserer vi på mulighetene til våre beboere. Vår levende landsby skal oppleves som en forlengelse av livet hjemme, med et hjemlig preg. Hver av de 17 boenhetene er tilpasset personer med ulike livsstiler og preferanser. Dette skal gi beboerne en følelse/opplevelse av gjenkjennelse og trygghet. Alle skal få leve livet sitt som før til tross for en demensdiagnose, og stimuleres til å være i aktivitet inne som ute, på et trygt, avgrenset område uten trafikk. Inspirasjonen til dette er blant annet hentet fra Nederland, men her i Bærum er tilbudet tilpasset vår kultur, våre innbyggere og våre rammer.

Som kvalitetsrådgiver får du en sentral rolle i å videreutvikle kvalitet, kompetanse og kultur på Carpe Diem demenslandsby. Hos oss får du være med på å forme fremtidens eldreomsorg!

Kvalifikasjoner:

  • Høyere helsefaglig utdanning på minimum bachelornivå (HPR-nummer oppgis i søknaden)
  • Ønskelig med relevant videreutdanning innen kvalitets- og risikoarbeid, og erfaring fra kunnskapsbasert praksis
  • Erfaring fra sykehjem eller annen helseinstitusjon
  • Erfaring med kvalitetsarbeid, internkontroll eller forbedringsprosesser
  • Svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve nivå B2
  • Gode IKT-kunnskaper med stor interesse for digitale plattformer
  • Kompetanse innen kvalitets- og/eller risikoarbeid
  • Kompetanse og erfaring fra arbeid med kunnskapsbasert praksis og forbedringsarbeid
  • Interesse for innovasjon

Personlige egenskaper:

Vi søker en person som er praktisk orientert og trives med å bidra aktivt i gjennomføringen.

Hvem er du?

  • Faglig trygg, engasjert og deler kunnskap med andre
  • Nytenkende, løsningsorientert og motiveres av utvikling
  • Interesse for velferdsteknologi og de mulighetene det gir
  • Har gode samarbeidsevner og ser verdien av et godt arbeidsmiljø, jobber godt i team
  • Opptatt av beboernes livskvalitet, faglig forsvarlighet og pasientsikkerhet

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • En nøkkelrolle i en spennende digitaliseringsprosess
  • Mulighet til å påvirke og utvikle kvalitetsarbeidet på Carpe Diem demenslandsby
  • Et inspirerende og utviklingsorientert fagmiljø
  • Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver
  • Et inkluderende og helsefremmende arbeidsmiljø med humor og arbeidsglede
  • Lønn etter Bærum kommunes regulativ
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Dagstilling med fleksitid
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
e
Gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 må fremlegges før tiltredelse.  

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6488205
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune