• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0877, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6488327
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Kvalitetsleder

Offentlig forvaltning

Har du lyst til å være kvalitetsleder på et nytt og moderne langtidshjem med en ny organisasjonsmodell?

Har du hjerte for eldreomsorgen og motiveres av kvalitetsarbeid?  Hvis du i tillegg liker en hektisk og variert hverdag, og er god med folk - ja, da er det kanskje deg vi leter etter!  Vi søker en kvalitetsleder med sterk driv for kvalitetsarbeid og med høy gjennomføringsevne.

Om Tåsenhjemmet

Sykehjemsetaten i Oslo kommune har fått i oppdrag å utvikle en bærekraftig organisasjonsmodell for morgendagens langtidshjem. Tåsenhjemmet er valgt til en av flere utviklingsarenaer, noe som gir oss en gylden mulighet til å bidra i et viktig samfunnsoppdrag. Vi har utviklet "Tåsenmodellen" som etter ett års utvikling er på god vei til å levere oppdraget med gode resultater.  

Tåsenhjemmet er et massivt trebygg i 4 etasjer som åpnet november 2024. Nybygget har 130 plasser, 17 bogrupper med 6 – 9 beboere i hver gruppe. I tillegg inneholder bygget tilbud som Kafé, klubbrom, treningsrom, velværerom, frisør og fotpleie. Tåsenhjemmet skal være et åpent inkluderende senter for nærmiljøet, og skape trygghet og trivsel for alle!

Hva er "Tåsenmodellen"?

Tåsenhjemmet er et langtidshjem for mennesker med omfattende hjelpebehov.  "Tåsenmodellen" innebærer blant annet at vi har en egen Facilityavdeling som har ansvar for alle oppgaver som ikke krever helsefaglig kompetanse. Oppgavedeling er tatt til ett høyere nivå, og samspillet mellom funksjonene er sentral for å lykkes. Vi er et digitalt sykehjem hvor velferd- og frihets teknologiske løsninger bidrar til trygghet for beboerne, og effektive arbeidsprosesser for ansatte.

Vi skal være et godt hjem, samtidig som vi skal tilby god faglig kvalitet og omsorg. Vi jobber kontinuerlig for å bedre kvaliteten på våre tjenester, og da trenger vi engasjerte og faglig dyktige ansatte til å hjelpe oss. Vi skal tilrettelegge for hverandres oppgaver, og å spille hverandre gode. Dette samarbeidet skal bygge på grunnverdier som tillit,  likeverdighet, respekt for hverandres roller. 

Din rolle
Som Kvalitetsleder har du en unik mulighet til å bidra til viktig utvikling av de ulike rollene i morgendagens langtidshjem. Vi skal være en lærende organisasjon som hele tiden har fokus på kompetanseheving, kvalitetssikring og effektivisering av arbeidsprosesser. Hos oss skal alle være spesialister innenfor sitt ansvarsområder, og kvalitet satt i system skal fremme en lærende organisasjon.
Som kvalitetsleder vil du ha en sentral rolle i organisasjonen, og ha et tett samarbeid med institusjonsleder, avdelingsledere og andre. Du vil lede et kvalitetsteam bestående av leger, fysioterapeut, ergoterapeut, musikkterapeut og miljøterapeut/frivillig koordinator. 

Hvem er du?
Du er strukturert person som jobber strategisk og praktisk. Du er god til å motivere og å implementere gode rutiner. Du må være endrings villig, lojal og postitiv til oppdraget om å utvikle en bærekraftig modell. Du er strukturert og ryddig, og liker å ha "orden i eget hus".


Kvalifikasjoner:

  • Sykepleiefaglig eller medisinskfaglig utdanning på høyskole/universitetsnivå (master)
  • Solid erfaring fra kvalitetsledelse med dokumenterbare resultater
  • Du har kompetanse og erfaring innen kvalitetsforbedring og pasientsikkerhetsarbeid
  • Du har klinisk erfaring og et godt klinisk blikk
  • Du har erfaring med å lede sterke, faglige team
  • Solid erfaring fra kvalitetsledelse og god systemforståelse
  • Du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, norsk skriftlig og muntlig nivå C1, under hele ansettelsesperioden 
  • Høy digital kompetanse og erfaring med velferdsteknologi og digitale systemer som brukes i langtidshjem
  • Du må være utviklings orientert og ha innsikt i endrings- og omstillingsarbeid
  • Det er en fordel med erfaring med bruk av IKT-systemene Gerica, Eqs, Elise og Acos web sak
  • Det er en fordel, at du er kjent med Oslo kommune

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og opptatt av fagutvikling
  • Du ser nytten av å jobbe operativt og oppsøkende  
  • Gode evner til å koordinere og planlegge oppgaver
  • Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
  • Selvstendig og ansvarsbevisst
  • Fleksibel og løsnings orientert
  • God formidlingsevne og språkforståelse
  • Tålmodig og effektiv
  • Du er opptatt av arbeidsmiljøet og ser viktigheten av et godt samarbeid på tvers av profesjoner
  • Du har gode holdninger og verdier som setter beboerne i fokus
  • Personlig egnethet vil kunne tillegges avgjørende vekt  

Vi tilbyr:

  • Påvirkning til å utvikle en bærekraftig organisasjonsmodell med kvalitet i sentrum 
  • Ett inspirerende og utviklingsorientert fagmiljø innad i Sykehjemsetaten 
  • Spennende og selvstendige arbeidsoppgaver på Tåsenhjemmet 
  • Ett inkluderende arbeidsmiljø med mulighet for faglig og personlig utvikling 
  • Et helsefremmende arbeidsmiljø med mye humor og arbeidsglede
  • Mulighet for gratis trening på vårt treningsrom

Tåsenhjemmet ligger sentralt på Tåsen, i nærheten av buss og t-bane. 

Lønn, pensjons- og forsikringsvilkår i Oslo kommune 
Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd. 

Informasjon om Sykehjemsetaten: https://www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/sykehjemsetaten/ 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0877, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6488327
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune