Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
08.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4892221Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 25.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Kvalifiserings- og integreringsavdelingen ved NAV Bærum har behov for to nye medarbeidere
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
På bakgrunn av krigen i Ukraina er det mange flyktninger som bosettes i kommunen, og vi utlyser et engasjement i 100 % stilling som veileder i vårt flyktningarbeid. Det utlyses videre et vikariat i 100 % stilling som veileder i kvalifiseringsprogrammet. Begge stillinger er i første omgang for et halvt år med mulighet for forlengelse. Oppstart snarest.
Vi ser etter deg som ønsker å bidra til at flest mulig kommer ut i arbeid, og som sammen med engasjerte og dyktige kollegaer ser muligheter for våre deltakere. Stillingene krever stor arbeidskapasitet, struktur og evne til å tenke helhetlig.
NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV-kontor med ca. 200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vårt mål er økt arbeidsinkludering der alle som ønsker skal kunne delta i arbeidslivet, samtidig som vi sikrer nødvendig inntekt etter gjeldende lovverk. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål, og vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere.
Arbeidsoppgaver:
- Arbeidsrettet oppfølging
- Kontakt med lokalt nærings- og arbeidsliv og samarbeidspartnere
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester og andre forvaltningsoppgaver
- Gode muligheter til å være med på utviklingsarbeid i virksomheten
- Endring/utvikling av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes
Kvalifikasjoner:
Måkrav
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet - bachelorgrad (NOKUT-godkjent)
- God veilednings- og relasjonskompetanse
- God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode norskkunnskaper. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
Ønskede kvalifikasjoner
- Kjennskap til arbeidsmarkedet
- Erfaring fra arbeidsrettet oppfølging og saksbehandling
- God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og helse- og velferdssystemet utenfor NAV
- Erfaring fra førstelinjetjenesten
Personlige egenskaper:
- Du må være resultatorientert, ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra deltakere og samarbeidspartnere
- Være strukturert og systematisk samt håndtere uforutsigbarhet i en hektisk hverdag
- Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
- Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Offentlig tjenestepensjon
- Lønn etter ansiennitet/kvalifikasjoner. Fagkonsulent stillingskode 655931/753102 kr 459 100 - kr 565 900
- Fleksitidsordning
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
08.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4892221Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 25.11.2022