• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4892221
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 25.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Kvalifiserings- og integreringsavdelingen ved NAV Bærum har behov for to nye medarbeidere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

På bakgrunn av krigen i Ukraina er det mange flyktninger som bosettes i kommunen, og vi utlyser et engasjement i 100 % stilling som veileder i vårt flyktningarbeid. Det utlyses videre et vikariat i 100 % stilling som veileder i kvalifiseringsprogrammet. Begge stillinger er i første omgang for et halvt år med mulighet for forlengelse. Oppstart snarest.

Vi ser etter deg som ønsker å bidra til at flest mulig kommer ut i arbeid, og som sammen med engasjerte og dyktige kollegaer ser muligheter for våre deltakere. Stillingene krever stor arbeidskapasitet, struktur og evne til å tenke helhetlig.

NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV-kontor med ca. 200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vårt mål er økt arbeidsinkludering der alle som ønsker skal kunne delta i arbeidslivet, samtidig som vi sikrer nødvendig inntekt etter gjeldende lovverk. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål, og vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere.

Arbeidsoppgaver:

  • Arbeidsrettet oppfølging
  • Kontakt med lokalt nærings- og arbeidsliv og samarbeidspartnere
  • Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester og andre forvaltningsoppgaver
  • Gode muligheter til å være med på utviklingsarbeid i virksomheten
  • Endring/utvikling av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes

Kvalifikasjoner:

Måkrav

  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet - bachelorgrad (NOKUT-godkjent)
  • God veilednings- og relasjonskompetanse
  • God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode norskkunnskaper. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kjennskap til arbeidsmarkedet
  • Erfaring fra arbeidsrettet oppfølging og saksbehandling
  • God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og helse- og velferdssystemet utenfor NAV 
  • Erfaring fra førstelinjetjenesten

Personlige egenskaper:

  • Du må være resultatorientert, ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra deltakere og samarbeidspartnere
  • Være strukturert og systematisk samt håndtere uforutsigbarhet i en hektisk hverdag
  • Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
  • Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Lønn etter ansiennitet/kvalifikasjoner. Fagkonsulent stillingskode 655931/753102 kr 459 100 - kr 565 900
  • Fleksitidsordning
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4892221
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 25.11.2022