• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4702350
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Kundeveileder -  Kommunikasjonsavdelingen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av byens beste og største fagmiljø for byutvikling.
 
Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.

Etatens kundesenter består av 15 ansatte og er tilknyttet Kommunikasjonsavdelingen. Seksjonen betjener ekspedisjon samlokalisert med Bymiljøetaten, sentralbord, utsending av dokumenter på forespørsel fra innbyggere og meglere, samt kundeveiledning. 

Kundesenteret har ledig faste stillinger som kundeveileder. Våre kundeveiledere gir i hovedsak veiledning til private som planlegger mindre byggetiltak ved å besvare skriftlige forespørsler, henvendelser via telefon og ved fysisk fremmøte i våre lokaler i Autogården. Kundeveilederne deltar på faste møter i byggesaksavdelingen samt har tverrfaglig samarbeid med andre avdelinger. 

Det kan også bli aktuelt å tilby kvalifiserte kandidater vikariat som kundekonsulent. Her er arbeidsoppgavene rettet mot håndtering av kundehenvendelser ved sentralbord og i ekspedisjon, veiledning knyttet til etatens saks- og dokumentarkiv på telefon og direkte kundekontakt, samt behandle og sende ut dokumenter fra det digitale plan- og byggesaksarkivet (innsynsforespørsler).


Vi ser etter:
·    DEG som har et brennende engasjement for service og gode kundeopplevelser. 
·    DEG som trives med veiledning på telefon og i møte med kunden.
·    DEG som ser verdien av å gi kunden en god start på søknadsprosessen.

Arbeidsoppgaver:

  • Muntlig og skriftlig veiledning i plan-, bygge- og delesaker på telefon, epost og i møter.
  • Saksbehandling av mindre tiltak/byggesaker kan bli aktuelt.
  • Ved behov bistå med telefon- og innsynshenvendelser.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse fra høyskole eller universitet på minimum bachelornivå.
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven, gjerne med erfaring fra saksbehandling.
  • Gode kommunikasjonsegenskaper med fokus på kunde (norsk og engelsk, skriftlig og muntlig).
  • Gjerne kompetanse på historisk bygningsmiljø og/eller kulturminner.

Personlige egenskaper:

  • Du trives med kundekontakt.
  • Du er fleksibel og trives med en hektisk og variert arbeidshverdag.
  • Du er tydelig og vennlig i din kommunikasjon.
  • Du arbeider selvstendig og er initiativrik.
  • Du er nøyaktig og strukturert.
  • Du har engasjement, stå på vilje og gode samarbeidsegenskaper.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver innenfor et interessant fagområde.
  • Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker.
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av god faglig kompetanse og stort engasjement.
  • Variert arbeidshverdag med god kombinasjon mellom arbeid på kontor og fjernarbeid.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger og lønn etter avtale.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4702350
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.07.2022