Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
29.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5147, FYLLINGSDALEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4610369Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Kunderådgiver - IT brukerstøtte
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ansattservice ble etablert 15. mars 2021. Formålet er å skape et sterkt fagmiljø som bistår i å levere nær sagt alle støttetjenester til ansatte i Bergen kommune. For å få det til samler vi ulike kompetanse- og ekspertmiljøer sentralt i Ansattservice, og vi har omtrent 250 ansatte totalt.
Ansattservice drifter og forvalter IKT-systemer og -tjenester som gjelder hele Bergen kommune. Ansattservice drifter også sentrale økonomitjenester i tillegg bistår Ansattservice med rådgivning og prosjektledelse som i sum skal sikre god virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt og arbeider derfor mye sammen med andre offentlige virksomheter. Avdelingene samarbeider tett innad i Ansattservice for å levere gode tjenester til kommunenes ansatte.
Servicesenteret til Ansattservice består av 4 servicemiljøer, HR, Økonomi, e-helse og IT. Servicesenter IT trenger nå å styrke teamet med en hyggelig og kompetent medarbeider til. Avdelingen gir teknisk support og er første kontaktpunkt for ansatte i kommunen som trenger brukerstøtte på våre standard IT systemer.
Fagområdene spenner bredt og spørsmålene er mange, så dette er en jobb for deg som liker å snakke med kunder, trives med endringer, faglige utfordringer og høyt tempo. Vår filosofi er at kompetente medarbeidere som har det kjekt på jobb er et særdeles godt utgangspunkt for å levere. Miljøet og medarbeidertilfredshet er noe vi jobber aktivt med i enheten.
Arbeidsoppgaver:
- 1.linje teknisk support for sluttbruker, med høy løsningsgrad ved første kontakt. Besvare og løse henvendelser på telefon, chat og portal
- Oppfølging av saker internt og til eksterne leverandører
- Feilsøking og problemløsning fortrinnsvis på Windows plattform, Microsoft 365, Gsuite og print
- Gi bistand til våre brukere på mobile plattformer
- Brukerstøtte på sentrale IT systemer
- Brukeradministrasjon
- Ordrehåndtering (standard bestillinger, data-telelinjer og telefoni)
- Varsling ved avvik og planlagt nedetid
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på universitet/høyskole nivå. Lang erfaring innen fagfeltet kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Må ha relevant erfaring innen IKT fagområdet, fortrinnsvis fra store IKT-miljøer
- Allsidighet – en helhetsforståelse av IT-miljøer
- Kjennskap til mobile plattformer
- Erfaring fra Microsoft 365 miljø er en fordel
- Kjennskap til ITIL prosess, spesielt Incident Management og Service Desk
- Det stilles store krav til god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper:
- Du er nysgjerrig og løsningsorientert
- Du er sosial og samarbeider godt i team, og du brenner for å yte god kundeservice
- Du er ikke redd for endringer eller nye utfordringer
- Du bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø
- Du liker å holde deg faglig oppdatert og formidle videre det du kan
- Du er effektiv, strukturert og opptatt av kvalitet
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø
- Et inspirerende og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige medarbeidere
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale
- Gode forsikring og pensjonsordninger
- Bedriftsidrettslag
- Parkeringsmuligheter
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
29.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5147, FYLLINGSDALEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4610369Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.05.2022