Bedrift
Hamar kommuneSøknadsfrist
25.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2312, OTTESTAD
STANGE
Antall stillinger
1karriere-kode
4276440Se her for andre jobber fra Hamar kommune
- Oppdatert 22.12.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Hamar kommune
Kundeansvarlig Tekniske tjenester
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Hedmark IKT er i både vekst og utvikling, og vi søker engasjerte og fremoverlente medarbeidere til vår avdeling «Strategisk utvikling og digitalisering».
Er du strukturert og leveranseorientert?
Er du flink til å lytte og forstå brukernes behov?
Vil du være med å skape digital transformasjon av viktige samfunnstjenester i vår region?
Da bør du lese videre.
Personen vi søker vil ha ansvar for å forvalte og videreutvikle systemporteføljen til kommunalområdet knyttet til tekniske tjenester. Innenfor dette tjenesteområdet har våre eierkommuner en offensiv satsing innen IoT, smarte løsninger og smart data, og det pågår og planlegges mange spennende oppgaver framover. Kundeansvarlig Tekniske tjenester vil være bindeleddet mellom våre eierkommuner, systemleverandørene og det tekniske miljøet i Hedmark IKT. Kundeansvarlig vil være en del av et team med de andre kundeansvarlige for øvrige kommunalområder. Dersom vi finner rett kandidat vil Kundeansvarlig Tekniske tjenester kunne få et overordnet fagansvar for forvaltning i Hedmark IKT. Fagansvaret innebærer ikke personalansvar. Stillingen rapporterer til leder for Strategisk utvikling og digitalisering.
Valgfritt arbeidssted: Ottestad ved Hamar eller Rasta ved Kongsvinger
Arbeidsoppgaver:
- Applikasjonsforvaltning, herunder livssyklusvurderinger og -planlegging, endringshåndtering, videreutvikling, opplæring og gevinstrealisering
- Leverandøroppfølging og avtaleforvaltning
- Prosjektledelse av videreutviklingsprosjekter
- Representere Hedmark IKT i samhandlingsorganer med kommunene og være saksforberedende på egen applikasjonsportefølje
- Være en pådriver til tjeneste- og prosessforbedringer i sterke faglig miljøer, gjennom god behovsforståelse og innsikt i leverandørmarkedet Eventuelt: følge opp øvrige kundeansvarlige og sikre helhetsperspektivet innen forvaltning på tvers av alle kommunalområder
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innen IT , elektro, geodata, bygg & anlegg eller liknende. Bred og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring med leverandøroppfølging og applikasjonsforvaltning
- Erfaring med prosjektledelse. Sertifisering i PRINCE2 og kjennskap til DIFI's prosjektveiviser er en fordel.
- Erfaring fra anskaffelsesprosesser og kjennskap til statens standardavtaler
- God formulerings- og kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Sterk interesse og forståelse for hvordan digitalisering kan bidra til bedre og mer effektive tjenester og prosesser i kommunal sektor
- Sterke kommunikasjons- og relasjonsevner
- Strukturert og løsningsorientert
- Evne til å se det store bildet
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Brukerorientert og tilpasningsdyktig
Vi tilbyr:
- Spennende og utfordrende oppgaver i en avdeling med tverrfaglig kompetanse
- Lønn etter kvalifikasjoner
- God pensjonsordning i KLP
- Et sterkt faglig miljø med muligheter for egenutvikling i en virksomhet i rivende utvikling
- Fleksibel arbeidstid, hjemmekontorløsning, og muligheter for trening i arbeidstiden
- Hyggelige og nyoppussede lokaler med parkeringsmuligheter
Bedrift
Hamar kommuneSøknadsfrist
25.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2312, OTTESTAD
STANGE
Antall stillinger
1karriere-kode
4276440Se her for andre jobber fra Hamar kommune
- Oppdatert 22.12.2021