Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Kulturutvikler på Husebylåven

Offentlig forvaltning

Høsten 2023 ferdigstilles Husebylåven på Skedsmokorset som en møteplass og kulturarena for frivilligheten. I den forbindelse søker avdeling for Kultur og frivillighet i Lillestrøm kommune en engasjert og samarbeidsorientert kulturutvikler som skal koordinere og utvikle bruken av låven. 

Historien på Huseby gård går flere tusen år tilbake i tid. Våren 2023 skjer det store endringer med låven på gården. Låvens ytre karakter beholdes, mens det inne i bygget lages en moderne fleksibel kultursal på ca. 140 m2, en møteplass på ca. 130 m2, samt aktivitetskjøkken, møterom, foajé og toalettfasiliteter. Husebylåven vil bli et flott tilskudd til kulturlivet på Skedsmokorset, som en sosial møteplass og kulturarena, i tråd med Lillestrøm kommune sin Strategi for frivillighet 2021-2024.

Arbeidet med å ta Husebylåven i bruk skal skje i tett samarbeid med blant annet Skedsmo bygdemuseum, Museene i Akershus, Huseby gårds venner, Skedsmo historielag og Skedsmo kulturforum. Låven er i all hovedsak tiltenkt benyttet av lag og foreninger og kommunen, ikke kommersielle aktører.

Stillingen knyttes primært opp til drift og utvikling av Husebylåven, men det er også et ønske å bygge opp under aktiviteten ellers på gården. Oppgaver knyttet til andre kulturarenaer i kommunen og i avdelingen kan også tillegges. Stillingen vil formes i samarbeid med den som blir ansatt.

Arbeidsstedet vil primært være på Huseby gård, men også noe på andre aktuelle arenaer.

Vi ser etter en «likandes person» som både trives med folk og system, med rutinemessige oppgaver og kulturutvikling, og som er motivert for å få Husebylåven til «å svinge»!

Les mer om historien til Huseby gård og Skedsmo bygdemuseum her

         

Arbeidsoppgaver:

  • Være med å gjøre bygget klar for bruk, - innrede, lage rutiner m.m.
  • Fylle låven med aktivitet, få alt i gang og til å virke.
  • Daglig drift av Husebylåven med utleie, brukeroppfølging, kommunikasjon/marked, faktura/budsjett, kontakt med vaktmester og renhold m.m.
  • Utvikle, skape og løfte fram kulturtilbud og aktivitet.
  • Stimulere til samarbeid. Opprette og drive brukerråd/-medvirkning.
  • Bistå med oppgaver knyttet til andre kulturarenaer og ellers i avdelingen.
  • En del kvelds- og helgearbeid må regnes med.
  • Administrasjon av utleie skjer i systemet BookUp.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller høyere utdanning innen relevant fagområde (fortrinnsvis innen kultur, frivillighet eller liknende).
  • Erfaring fra det å skape gode møteplasser og få folk til å trives.
  • Erfaring med prosjektarbeid og arrangementsutvikling (idé - planlegge - gjennomføre).
  • Erfaring med frivillig arbeid.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • God økonomi- og budsjettforståelse.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne.
  • Erfaring fra kommunikasjons- og markedsarbeid.
  • God praktisk forståelse, og gjerne sceneteknisk kompetanse/interesse.

Personlige egenskaper:

  • Engasjert, positiv og serviceinnstilt.
  • Tillitsskapende med gode samarbeidsevner.
  • Får ting til å skje, er en som «tar i et tak».
  • Kreativ og nytenkende.
  • Strukturert og systematisk.
  • Tåler å jobbe selvstendig og er fleksibel.
  • Personlig egnethet vektlegges.
  • Førerkort klasse B er en fordel.

Vi tilbyr:

  • En spennende og jobb i en sterk faglig organisasjon.
  • Varierte arbeidsoppgaver.
  • Lønn etter hovedtariffavtalens bestemmelser.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Aktivt bedriftsidrettslag.
  • Stor grad av påvirkningsmulighet, selvstendighet og ansvar.