Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Kreftsykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker etter en kunnskapsrik kreftsykepleier!

Er du kreftsykepleier og har lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten, i et trygt, innovativt, aktivt og faglig utfordrende arbeidsmiljø, er en ledig stilling hos oss et godt valg! Vi ser etter deg som brenner for faget, og som har høy faglig integritet. I Hjemmetjenesten er det et godt sykepleiefaglig miljø med dyktige og dedikerte sykepleiere. I tillegg har vi flinke fagarbeidere med mye erfaring. Som kreftsykepleier i Hjemmetjenesten vil du få utfordrende oppgaver, tett tverrfaglig samhandling med fastlege, spesialisthelsetjenesten, kollegaer og pasient/pårørende.

Hjemmetjenesten i Kristiansund har ledig 100 % fast stilling som kreftsykepleier med arbeid pr. tiden på dagtid. 

Arbeidsområder 

Stillingen som kreftsykepleier i Kristiansund kommune er administrativt og faglig knyttet til Hjemmetjenesten, og er organisert i leders fagstab. Som kreftsykepleier jobber du tett på kommunens hjemmeboende som har en kreftsykdom. Du samarbeider tett med kreftkoordinator og kreftsykepleier, og øvrige ansatte i hjemmetjenesten. Du vil ha ansvar for sertifisering, og veiledning av hjemmetjenesten sykepleiere, og ha en viktig rolle i hjemmetjenesten ressursnettverk som består av kunnskapsrike kollegaer. Oppgavene som er lagt til stillingen vil kreve et utstrakt samarbeid med kommunens interne og eksterne enheter, samt spesialisthelsetjenesten.

  • ha rådgivning og veiledningsansvar ovenfor pasienter og pårørende. Bidra til opplæring og økt mestringsevne
  • delta i direkte sykepleie til pasientene etter behov

  • tilrettelegge tjenestetilbudet til den enkelte pasient ut fra deres behov

  • samhandling med andre faggrupper, tjenester og pårørende

  • ivareta brukermedvirkning

  • styrke ressurssykepleiernettverket i kommunen


  • informere, undervise og veilede relevante instanser og samarbeidspartnere


  • delta i forbedringsarbeid, fagutvikling og prosedyrearbeid

  • følge opp kommunens ansvar i forhold til vedtatte planer og anbefalinger på sentralt hold

  • utarbeide prosedyrer innen fagområdet, sertifisering på medisinsk utstyr

  • bidra til å etablere hensiktsmessige samarbeidsformer med de ulike behandlingsnivå/samarbeidspartnere

Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier

  • videreutdanning innenfor kreftsykepleie

  • erfaring fra tverrfaglig samhandling

  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne

  • førerkort klasse B

Ønskelige kvalifikasjoner 
  • minimum 2-års relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper 
  • engasjement og ønske om å gjøre en forskjell for andre
  • evne til å stå i utfordrende situasjoner og arbeidsoppgaver
  • stor arbeidskapasitet, samt evne og vilje til omstilling og utvikling
  • løsningsorientert
  • gode samarbeidsevner og kunne arbeide selvstendig og i team

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr
  • en spennende og utfordrende stilling med mulighet for å bidra til å utvikle viktige helse- og omsorgstjenester i Kristiansund kommune
  • involvering i hjemmetjenestens lederteam

  • tett samarbeid med enhetens fagsykepleiere

  • god opplæring og veiledning
  • godt tverrfaglig samarbeid

     
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.