• Bedrift
    Østre Toten kommune
  • Søknadsfrist
    07.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5288525
  • Se her for andre jobber fra Østre Toten kommune
  • Oppdatert 30.08.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Østre Toten kommune

Koordinerende enhetsleder for hjemmetjenesten 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Arbeidssted:

Helse, omsorg og velferdssektoren i Østre Toten kommune er inne i en periode med rivende utvikling, spennende utviklingsløp, digitalisering i og av tjenestene og utfordrende omstillinger som gjør at vi lærer noe nytt hver dag. Vi har en politisk vedtatt strategi for utvikling av tjenestene i et langsiktig perspektiv, Ny velferd 2040. Denne er godt forankret både politisk og administrativt og setter retning for prioriteringer og utviklingsarbeidet. Vi har dyktige og erfarne ledere som jobber godt sammen, har solid og god drift, og er opptatt av å utvikle lederskap og tjenestene.  Vi er stolt av at vi har en profesjonell og dyktig fagstab som gir lederstøtte og er med i utviklingsarbeidet.

Vi søker deg som trives og lykkes som leder, har driv og et brennende engasjement i jobben, skaper gode relasjoner til dine medarbeidere, og ikke minst har et stort ønske om å gi brukere og pårørende gode tjenestetilbud. Vi søker koordinerende enhetsleder innen hjemmetjenesten. Stillingen rapporterer til kommunalsjef for Helse, omsorg og velferd, og er en del av hennes ledergruppe. Som koordinerende enhetsleder vil du være en viktig premissgiver for tjenestetilbudet innen hjemmetjenesten, og vil ha delegert helhetlig ansvar for drift, personal, økonomi og kommunikasjon.

Om stillingen:

Koordinerende enhetsleder er delegert helhetlig overordnet ansvar for drift, personal, økonomi og kommunikasjon innenfor tjenesteområdet, og skal sikre nødvendig samordning og samhandling i lederteamet innen tjenesteområdet. Koordinerende enhetsleder skal sikre at tjenestene gjennomføres på bakgrunn av handlingsprogram og virksomhetsplaner, samt sikre at aktiviteter i tjenesteområdet samsvarer med gjeldende overordnede handlingsplaner og av kommunens vedtatte strategier og føringer.

Koordinerende enhetsleder har helhetlig utviklingsansvar for tjenesteområdet, samt medvirkningsansvar for innovasjon, nytenking og fornyelse av tjenesteområdet.

Hjemmetjenesten er stadig under utvikling og det må påberegnes endringer.

Arbeidsoppgaver:

Pådriver for å fornye og videreutvikle:

  • Samordning og samhandling innen tjenesteområdet, andre tjenesteområder og partsamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenesten.
  • Robust medarbeider -og lederskap.
  • Metoder for å beholde og rekruttere helsepersonell.
  • En systematisk oppdatering og kompetanseheving innen relevante fagområder.
  • Bruker og innbyggerinvolvering, samt frivillig sektor.
  • Det å ta i bruk og benytte digitale løsninger som førstevalg.
  • Systematisk HMS, sykefraværsoppfølging, heltidsarbeid og kvalitetsarbeid for forbedring og utvikling av tjenestene i tjenesteområdet innen helse, omsorg og velferd, herunder sikre styring av internkontroll.
  • Formålstjenlige bemanningsplaner og aktivitetsbaserte arbeidsplaner.
  • God og kostnadseffektiv ressursutnyttelse innenfor tildelte økonomiske rammer, god budsjettdisiplin og økonomioppfølging av all drift innen tjenesteområde og medansvar til samlet driftsoppfølging og driftsresultat i sektoren.

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • Relevant universitets- eller høgskoleutdanning.
  • Relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet.

Ønskelige krav:

  • Flere års relevant arbeidserfaring fra fagområdet.
  • Forståelse for lederrollen i et politisk/ administrativt system og rammebetingelsene som en offentlig leder må forholde seg til.
  • God økonomiforståelse.
  • Relevant erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid med dokumenterte resultater.
  • Erfaring fra partssamarbeid og god forståelse for tillitsvalgts rollen i kommunal sektor.
  • Relevant HR- og HMS-kompetanse.

Personlige egenskaper

  • God relasjonskompetanse.
  • Gode kommunikasjons-, formidlings- og samhandlingsevner.
  • Tydelig og evner å motivere, sette retning, og har strategiske evner.
  • Er handlekraftig, analytisk, proaktiv og nytenkende.
  • Opptrer fleksibel og endringsorientert.


Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt vekt.

Vi tilbyr
En spennende og variert arbeidshverdag innen en tjeneste i endring, og et trygt og godt lederteam som samarbeider aktivt for å ivareta vårt gode arbeidsmiljø gjennom trygghet og nødvendig samhandling. Gode muligheter til å utvikle seg både faglig og som leder.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglementer, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

  • Bedrift
    Østre Toten kommune
  • Søknadsfrist
    07.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5288525
  • Se her for andre jobber fra Østre Toten kommune
  • Oppdatert 30.08.2023